Yahoo a surprins luni seara Silicon Valley și întregul sector tehnologic numind un executiv cu experiență îndelungată în cadrul Google, Marissa Mayer, ca nou director general executiv (CEO) al companiei, într-o perioadă în care portalul Web se confruntă cu creșterea concurenței și pierderea cotei de piață, transmite Market Watch.
Potrivit Bloomberg, mutarea Yahoo vizează stoparea pierderii de utilizatori și a cotei de piață, factori care au dus la declinul veniturilor timp de trei ani la rând pentru cel mai mare portal Web din SUA.
Compania cu sediul in Sunnyvale, California, a anunțat noua numire printr-un comunicat, Mayer urmând să preia poziția de CEO de la actualul interimar Ross Levinsohn. Anunțul a făcut ca acțiunile Yahoo să crească în sesiunea extinsă, după închiderea ședinței de tranzacționare de pe Wall Street, precizează Bloomberg.
Imediat după închidere, acțiunile Yahoo au sărit brusc până la aproape 16,70 dolari, nivel care reprezintă maximul ultimelor 12 luni. Ulterior, în sesiunea extinsă, prețul acțiunilor Yahoo s-a mai temperat, până la 15,98 dolari, în urcare cu peste 2,1% față de închiderea de luni (de 15,65 dolari, în coborâre cu 0,6% față de vineri).
Mayer, în vârstă de 37 de ani, este al cincilea CEO al Yahoo în ultimii 4 ani și are ca principală misiune ajutarea companiei pentru a recâștiga atenția internauților care au renunțat la site, optând în schimb pentru a socializa prin Facebook și Twitter și căutând pe Web prin Google.
Provocarea noului CEO este de asemenea atragere a atenției agențiilor de publicitate care și-au deplasat bugetele de promovare la distanță de Yahoo.
“Ea este cineva care are un trecut foarte bun. Este un nume mare. Dar investitorii vor spune – Am mai văzut povestea asta înainte. Nu știm cât de mult poate dura acest lucru. Trei CEO în mai puțin de un an fac cu siguranță investitorii să își tempereze așteptările. Se ajunge la o chestiune de execuție”, spune Herman Leung, analist al Susquehanna International Group.
Marissa Mayer s-a alăturat Google în 1999 ca al 20-lea angajat și este creditată cu menținerea paginii de start a Google într-un regim spartan timp de un deceniu, precum și cu supravegherea unor produse cum ar fi Gmail, Google News și imaginile, cărțile și produsele de căutare.