Yahoo va concedia peste 20% din personal, adică aproximativ 1.600 de angajați, iar unitatea „Yahoo for Business” a companiei va fi redusă la jumătate. Aproximativ 1.000 dintre angajați vor rămâne fără un loc de muncă până la sfârșitul săptămânii.
Yahoo a anunțat joi că va reduce cu 20% totalul forței de muncă până la sfârșitul acestui an, în contextul în care își restructurează unitatea de publicitate. Acesta este doar cel mai recent exemplu de concedieri care se răspândesc în industria tehnologică și media.
1.000 de angajați vor rămâne fără job în această săptămână
Un purtător de cuvânt al Yahoo a declarat pentru CNN că vechea divizie de tehnologie publicitară a companiei, Yahoo for Business, va fi revizuită și transformată într-o nouă divizie numită Yahoo Advertising. Ca parte a acestei schimbări, Yahoo intenționează să reducă cu aproape 50% din divizie în acest an, „inclusiv aproape 1.000 de angajați în această săptămână”, a spus purtătorul de cuvânt.
„Aceste decizii nu sunt niciodată ușoare, dar credem că aceste schimbări vor simplifica și consolida afacerea noastră de publicitate pe termen lung, permițând în același timp ca Yahoo să ofere o valoare mai bună clienților și partenerilor noștri”, a declarat purtătorul de cuvânt într-un comunicat.
Publicația Axios, care a fost prima care a anunțat știrea, a precizat că reducerile de personal vor afecta în total peste 1.600 de persoane. Yahoo nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii pe acest subiect.
Directorul general al Yahoo, Jim Lanzone, a declarat pentru Axios într-un interviu că aceste schimbări vor fi „extrem de benefice pentru profitabilitatea Yahoo în general” și vor permite companiei „să treacă la atac” și să investească mai mult în alte părți ale activității sale care sunt profitabile.
Tot mai multe companii din tehnologie apelează la reduceri de personal
Anunțul vine în contextul în care un număr tot mai mare de companii din domeniul tehnologiei și al mass-media reduc costurile pentru a se adapta la o scădere a cheltuielilor cu publicitatea digitală, pe fondul unei incertitudini mai largi privind economia globală.
Cândva sinonimă cu internetul însuși pentru o bună parte a anilor 1990, Yahoo s-a luptat să-și redescopere relevanța în deceniile următoare, pe măsură ce Google a început să domine căutările și platformele de social media precum Facebook, Instagram și YouTube care au înlocuit-o între timp în topul destinațiilor online.
Apollo Global Management, o firmă de private equity, a achiziționat Yahoo în 2021 pentru suma de 5 miliarde de dolari de la Verizon, care cumpărase compania în 2017.