Compania americana a efectuat un upgrade la motorul sau de cautare online pentru a-l face mai competitiv, informeaza Associated Press. Aceasta va fi cea mai mare imbunatatire a motorului de cautare Yahoo din ultimii trei ani si jumatate.

Prin upgrade, Yahoo va afisa mai multe linkuri catre poze, clipuri video si muzica. De asemenea, Yahoo a introdus un asistent de cautare care intra in functiune pe masura ce utilizatorul introduce un cuvant in bara de cautare. Multe dintre noile functii ale motorului de cautare sunt identice cu cele introduse de Google si Ask.com in primavara acestui an si de Microsoft saptamana trecuta.

Yahoo considera ca abordarea sa este mai cuprinzatoare decat cea a rivalilor in anumite domenii, precum muzica, clipuri video si poze. Compania spera ca, prin upgrade, va reusi sa atraga inapoi utilizatorii care au inceput sa foloseasca Google.

Desi ocupa pozitia a doua in topul motoarelor de cautare pe internet, Yahoo isi pierde treptat cota de piata. In august 2007, 23% din cautarile pe internet se efectuau prin Yahoo, in timp ce 56,5% prin Google, dar in 2005, 32% din cautari se efectuau prin Yahoo si 35% prin Google.

Sursa: AP