Platforma video YouTube a anunţat lansarea unei serii de noi parteneriate cu scopul de a-şi extinde la nivel internaţional varietatea de canale TV online specializate, cu conţinut de la zeci de televiziuni şi companii de producţie din Europa.
Grupul Google, care deţine YouTube, a precizat că lansează peste 60 de noi canale TV online cu conţinut din Marea Britanie, Germania, Franţa şi SUA. Noile proiecte se adaugă celor 100 de canale lansate anul trecut în SUA.
La fel ca şi primele oferte din SUA, canalele din Europa vor difuza un amestec de programe, de la cele de nişă la cele despre celebrităţi.
"Unele dintre canale sunt axate pe personalităţi, altele vin de la parteneri total pasionaţi de un subiect", a declarat, într-un interviu telefonic înaintea anunţului oficial, Ben McOwen Wilson, care administrează parteneriatele YouTube din nordul Europei. El a precizat că scopul este de a-i lăsa pe producători să vină cu programe pe care nu le pot oferi la televiziune.
Expansiunea în Europa marchează un nou pas în încercarea YouTube de a intra într-un nou model de afaceri.
McQwen Wilson a precizat că noile canale vor include programe de la BBC Wordwide – ramura comercială a radioteleviziunii publice britanice, Endemol – compania olandeză din spatele reality-show-ului ‘Big Brother’ şi FreemantleMedia – ramura gigantului media german Bertelsmann responsabil pentru American Idol.
El a refuzat să spună cât va plăti YouTube pentru expansiunea în Europa. Associated Press a relatat în trecut că grupul a plătit 100 de milioane de dolari producătorilor atunci când şi-a lansat posturile TV online în SUA în 2011.
Sursa: Agerpres