YouTube a încheiat un acord de licenţă cu Universal Music Group, în contextul în care această platformă video, deţinută de Google, se pregăteşte să lanseze un serviciu muzical online.
Potrivit mai multor companii media americane, YouTube s-ar fi înţeles şi cu Sony Music. Contactaţi de AFP, marţi, reprezentanţii grupului Universal Music nu au dorit să facă niciun fel de comentarii pe această temă. Nici reprezentanţii YouTube nu au răspuns întrebărilor ce le-au fost adresate de jurnaliştii de la AFP.
În mai, YouTube a încheiat deja un parteneriat cu Warner Music Group, considerat al treilea brand muzical din lume.
Aceste trei acorduri au fost încheiate după mai mulţi ani de proteste ale reprezentanţilor industriei muzicale, care au reproşat YouTube că nu plătească caselor de discuri şi artiştilor decât o parte infimă din veniturile pe care le obţin din videoclipurile muzicale difuzate online pe platforma sa.
Acordurile reprezintă, de asemenea, un preambul la lansarea unui serviciu de difuzare muzicală online pe bază de abonament, aşteptat la începutul anului 2018, potrivit presei americane.
Platforma online deţine deja serviciul YouTube Music şi serviciul pe bază de abonament YouTube Red, dar intenţionează, potrivit companiilor mass-media americane, să lanseze un produs îmbunătăţit şi mai bogat în conţinuturi, care să semene mai mult cu cele lansate de marii actori din industria streamingului muzical şi care să asigure o remuneraţie mai bună.
Lucian Grainge, CEO-ul grupului Universal, citat într-un comunicat publicat marţi, a spus că acest acord încheiat cu YouTube reprezintă ‘un important pas înainte’, care prevede în special ‘o compensaţie financiară în creştere pentru serviciile pe bază de abonament şi pentru cele gratuite, din publicitate’.
Noul contract ‘întăreşte angajamentul YouTube de a administra drepturile muzicale pe platforma sa’, a adăugat el.
După anunţul referitor la acordul semnat de Warner şi YouTube, în mai, CEO-ul grupului Warner, Stephen Cooper, a explicat că marjele de manevră ale caselor de discuri erau limitate. ‘Chiar dacă YouTube nu ar avea licenţe, muzica noastră ar fi în continuare disponibilă (pe platformă), dar fără nicio contrapartidă financiară’, a adăugat el.
YouTube a ajuns însă foarte târziu pe piaţa streamingului muzical, deja extrem de concurenţială şi dominată de Spotify, care are peste 60 de milioane de abonaţi. Un alt serviciu muzical similar, Apple Music, are 27 de milioane de abonaţi.AGERPRES