Site-ul de continut video al companiei Google a introdus o tehnologie mult asteptata de companiile de filme si studiourile TV, dar mai putin asteptata de proprii utilizatori. Este vorba de un sistem de filtrare, care permite proprietarului de drept al unui clip video protejat de drepturi de autor sa blocheze aparitia acestuia pe YouTube.
Totodata, sistemul le permite proprietarilor clipurilor postate sa vanda spatiu de reclame in jurul clipurilor detinute, daca se decid sa le mentina pe YouTube.
Site-ul folosea deja un sistem de filtrare pentru a gasi si inlatura clipurile protejate de drepturi de autor, dezvoltat de Audible Magic Corp.
In trecut, lipsa de protectie oferita de YouTube clipurilor protejate de drepturi de autor a adus companiei YouTube un proces de 1 miliard de dolari din partea Viacom, pentru mii de clipuri gazduite ilegal.Pe masura ce numarul de vizitatori ai site-ului companiei Google a crescut, companiile producatore de filme si studiourile TV au devenit tot mai deranjate de de numarul mare de clipuri piratate gazduite. YouTube s-a aparat sustinand ca nu incalca drepturi de autor deoarece elimina la cerere clipurile in cauza.
Google a achizitionat YouTube in 2006, platind 1,76 de miliarde de dolari. Dupa tranzactie, YouTube si inginerii Google au inceput sa dezvolte tehnologii de filtrare a clipurilor incarcate pe site.
Sursa: FOX News