Gigantul YouTube a anunțat recent că va lansa o nouă aplicație, menită să fie o competiție directă pentru aplicația chinezească TikTok, folosind aceeași rețetă de clipuri video scurte ce pot fi ușor editate de utilizatori.
Aplicația YouTube a anunțat marți că lansează o versiunea similară cu cea a cunoscutei aplicaţii TikTok, ce va fi denumită Shorts. Noul produs, care va concura TikTok va permite utilizatorilor să înregistreze scurte videoclipuri verticale prietenoase cu dispozitivele mobile şi apoi să adauge efecte speciale şi coloane sonore extrase dintr-o bibliotecă de muzică.
Mai mult, pentru început, se pare că aceasta va fi testată în India, înainte să ajungă la nivel mondial. Vestea dată de Google ia lumea prin surprindere, mai ales că anunţul vine în timp ce Oracle Corp şi China ByteDance fac echipă pentru a menţine TikTok pe piaţa din Statele Unite, învingând Microsoft Corp într-o afacere care este mai degrabă un parteneriat decât o vânzare totală.
Intrarea YouTube în spaţiul de servicii video de scurtă durată coincide cu interdicţia TikTok pe una dintre cele mai mari pieţe ale sale, India, în urma tensiunilor crescânde ale ţării cu China.
Tik Tok, la un pas de a fi cumpărat de Oracle
Gigantul Oracle este foarte aproape de a da lovitura anului. Celebra aplicație TikTok este foarte aproape de a fi achiziționată. Oracle a câştigat lupta cu Microsoft şi alte companii pentru operaţiunile americane ale TikTok, într-o tranzacţie care urmează a fi în curând comunicată oficial.
Microsoft era principalul favorit în cursa pentru achiziţionarea TikTok, după ce administraţia americană a forţat platforma chinezească să aleagă între a fi vândută unei companii americane şi a fi închisă în Statele Unite. TikTok are în jur de 100 de milioane de utilizatori în Statele Unite, după ce a crescut de la 11 milioane, cât avea în 2018. Mai mult. TikTok este foarte popular și în România.