YouTube, cel mai mare site de video-sharing, este în negocieri cu studiouri renumite din Holywood pentru un contract care ar permite vizitatorilor site-ului să urmărească filme contra-cost. Dacă negocierile vor duce la semnarea unui acord, acest lucru ar constitui o schimbare majoră pentru YouTube, al cărui venit este constituit în mare parte din încasările din publicitate.

YouTube, care este deţinut de Google, ar deveni astfel competitorul direct al Netflix, Amazon şi Apple, companii care permit utilizatorilor să cumpere sau să vizioneze filme online. Studiourile menţionate ca participând la negocieri sunt Lionsgate Entertainment, MGM, Sony şi Warner Brothers.

Deşi YouTube nu a confirmat că se află în negocieri cu studiourile de film din Holywood, a precizat că speră să extindă atât relaţiile cu studiourile de film, cât şi selecţia şi varietatea de conţinut video pe care le oferă utilizatorilor săi.

Încă pe roşu

YouTube este de departe liderul în ceea ce priveşte conţinutul video online, dar fiindcă majoritatea utilizatorilor frecventează site-ul pentru a viziona clipuri produse de amatori, agenţii publicitari care au anunţuri pe site nu consideră YouTube o investiţie sigură.

Ca urmare, YouTube încearcă de mult să obţină conţinut video produs de profesionişti pentru a putea încasa venituri care să acopere costul furnizării online a miliarde de clipuri gratuite.

Încercările de a atrage producători profesionişti de video arată că YouTube are o strategie flexibilă. În aprilie, de exemplu, a anunţat o înţelegere cu Universal Music de a crea un site separat numit Vevo, care să furnizeze videoclipuri. Sony Music s-a alăturat ulterior acestui proiect, iar site-ul urmează să fie pus în funcţiune.     

Vevo este văzut ca o încercare de a replica succesul obţinut de Hulu, un proiect online întreprins de NBC, Fox şi Disney unde utlizatorii pot viziona pe gratis emisiuni televizate şi filme.

Deşi audienţa de care se bucură Hulu este mult mai restrânsă decât cea pe care o înregistrează YouTube, site-ul a reuşit să atragă agenţi publicitari majori.

Eforturile depuse de YouTube încep să aducă rezultate, deşi până acum compania nu a reuşit să treacă linia profitabilităţii. 

SURSA: NYT