Potrivit Bloomberg, casa de discuri Warner Music Group a semnat deja un acord cu YouTube, care discută de asemenea cu Sony Music Entertainment, Universal Music Group şi Merlin, un consorţiu de case de discuri independente. 

Acest nou serviciu de muzică cu plată, care momentan poartă numele de cod „Remix”, va propune un catalog de muzică la cerere şi videoclipuri provenind de la YouTube, urmând a concura cu ofertele similare propuse de Spotify, Deezer sau Apple. 

Aceasta va fi cea de-a treia tentativă pentru Google după Google Play Music în 2011 şi ulterior YouTube Music Key în 2014, care în 2016 a devenit YouTube Red. Cu toate acestea niciunul nu a reuşit să concureze cu jucătorii importanţi din sector chiar dacă muzica este una din categoriile cele mai populare de pe platformă. 

YouTube și Netflix au cei mai mulți utilizatori din SUA printre aplicațiile de streaming video, potrivit App Annie. Raportul se bazează pe datele colectate în perioada iulie 2016 – iulie 2017 și oferă clasamente pentru aplicațiile de streaming video din SUA bazate pe utilizatorii activi lunar (MAUs), timpul petrecut în aplicație și veniturile generate de App Store și Google Play, potrivit Businessinsider.com.

Conducerea platformei nu a fost surprinsă având în vedere că platforma are peste 1 miliard de utilizatori sau  aproape o treime din utilizatorii de internet din lume.

Utilizatorii și-au petrecut cel mai mult timp pe YouTube și pe Netflix. Conducerea platformei menționează că timpul petrecut în aplicație se datorează varietății largi de conținut pe platforma sa și a utilizatorilor care folosesc aplicația de pe telefoane. Mai mult de jumătate din vizionările de pe YouTube provin de pe dispozitivele mobile. Conținutul bogat a Netflix este un factor important care contribuie la clasarea pe locul al doilea pentru timpul petrecut în aplicație. Seriile sale au primit 91 nominalizări la premiul Emmy în acest an și 54 de nominalizări în anul precedent.

AGERPRES