Vorbind despre lipsa din ultimii ani a unor investiții majore în industria auto românească, oficialul Renault a menționat că „investitorii caută competitivitatea țării, infrastructură, stabilitate și predictibilitate, angajați bine pregătiți și educați. Știți România mai bine decât mine. Țara trebuie să lucreze la toate capitolele de mai sus pentru a atrage un nopu investitor major. Noi am făcut multe pentru a avea ceea ce ne trebuie aici, fără a aștepta ajutorul autorităților”. De asemenea, Caracatzanis, care a petrecut doar doi ani și jumăptate în funcția de șef al diviziei Renault de la noi, a mărturisit că timpul petrecut în România a fost „cam scurt, dar când șeful te caută pentru o promovare, te duci. Rezultatul obținut de Dacia în timpul meu cât și înaintea mea este foarte bun. A fost important să continui rezultatele bune ale Dacia și am reușit asta. Batem record după record. Și în primul trimestru al acestui an am depășit valorile de anul trecut. Apoi, a trebuit să continui maturizarea gamei. Am dezvoltat și zona de inginerie, de servicii, am modernizat uzina, Vom recruta încă 1.000 de oameni, în mare parte în zona de inginerie în 2018. De altfel, anul acesta se anunță chiar mai bun decât 2017. Noul Duster nu e încă lansat în toate țările pe care le are ca țintă”.

În același timp, înlocuitorul său la feșia tutror activităților grupului Renault în România, Antoine Doucerain, a addăugat că în România „vrem valoare și volum. Trebuie să ținem ritmul de până acum. Dacia trebuie să rămână în vârful primei ligi a producătorilor. Dacă vrem să rămânem în cursă trebuie să pregătim ceea ce noi numim „uzina viitorului”. Un concept care are în centru oamenii. Am întâlnit deja sindicatele și cred vom colabora foarte bine. Avem puncte de vedere și încercăm să colaborăm pentru binele angajaților și al companiei. E important ca Dacia să-și mențină ADN-ul de marcă cu mașini de calitate bună la un preț bun. Vom avea cu siguranță o evoluție în conținutul mașinilor gamei dar despre asta vom mai vorbi”.

Yves Caracatzanis își încheie, la finele acestei luni, mandatul de director general al Automobile Dacia și Groupe Renault România, iar de la 1 mai postul acestuia va fi preluat de Antoine Doucerain, care are o vechime de 25 de ani în cadrul grupului Renault. Antoine Doucerain îi va fi subordonat lui Nicolas Maure, director de operaţiuni Groupe Renault pentru Regiunea Eurasia, din care face parte şi România.

 

Antoine Doucerain activează în cadrul grupului Renault din anul 1993. A debutat în cadrul Direcţiei de Inginerie Logistică din cadrul Renault, apoi şi-a continuat cariera în domeniul Fabricaţiei, mai întâi la uzina din Douai, unde ocupă succesiv posturile de şef departament Montaj, director Tehnic, director adjunct Fabricaţie, iar mai apoi, în 2010, a fost numit director al uzinei din Maubeuge, unde asigură  lansarea Kangoo ZE şi pregătirea modelului Citan pentru Daimler.

În 2012, Antoine Doucerain merge în Brazilia pentru a coordona crearea unei noi uzine Nissan şi începerea producţiei modelelor Micra şi Versa. Din mai 2015 se întoarce în Franţa şi ocupă funcţia de director industrial, asigurând coordonarea a 8 uzine ale Renault (Polul industrial Vest) cu un nivel ridicat de performanţă.