Multe dintre monovolumele aflate în acest moment pe piața europeană au un singur țel. Acela de a găzdui cât mai multe persoane într-un spațiu suficient de mare pentru a asigura o călătorie confortabilă. În cazul Opel, noțiunea de spațiu a fost întotdeauna îmbinată cu  flexibilitatea, acest element fiind împins  la un nou nivel odată cu generația actuală, care a primit și supranumele Tourer. Și, întrucât aceste două caracteristici nu mai sunt suficiente pentru a atrage noi clienți în actualele condiții de pe piață, designul atractiv, element neglijat de multe ori de producătorii de monovolume, a fost adăugat la mixul utilizat de germanii de la Opel pentru a domina acest segment.

„Zafira Tourer este mai sofisticat decât orice alt concurent de pe piață“, ne-a declarat cu ocazia lansării Silvio Dughera, director de marketing al companiei germane, în timp ce colegul său Karim Giordimaina, designerul-șef al acestui proiect, a adăugat că „pentru liniile modelului ne-am inspirat de la trenurile de mare viteză,  fără a transforma mașina într-o «cutie rapid㻓. Secretul reușitei par a fi, în opinia celor doi, „detaliile sculpturale“, prezente atât în exterior, cât și în habitaclu. Grație acestor artificii de design, dar și gamei extinse de propulsoare, Zafira Tourer are mari șanse de a atrage clienți din toate categoriile de vârstă.

Performanță eficientă

Varianta testată de Capital, 2.0 CDTI – 165 CP, a demonstat că, în ciuda dimensiunilor mari ale mașinii, un monovolum poate fi condus și în stil sportiv. Cu siguranță, Zafira Tourer nu este un bolid care să „rupă asfaltul“. Nici nu este acesta scopul său. Poate scoate însă la iveală un plus de forță de fiecare dată când șoferul îi solicită, iar amănuntul nu este de neluat în seamă, în condițiile în care consumul mediu anunțat de producător nu depășește 5,2 litri/100 km. În afara acestui vârf de gamă, în oferta Opel se mai află propulsoare alimentate cu benzină sau motorină, cu puteri cuprinse între 110 CP și 140 CP, toate afișând niveluri de consum destul de interesante pentru o mașină cu o lungime de 4,65 metri și o masă proprie de până la 1.733 kg.

Un alt detaliu mai greu de găsit la un monovolum cu șapte locuri este stabilitatea în viraje. Ei bine, chiar și la acest capitol, Zafira Tourer se comportă mult peste așteptări.

Tehnologie și flexibilitate

Fiind vorba despre un vehicul destinat în primul rând călătoriilor cu familia, Zafira Tourer trebuie apreciată în primul rând pentru confortul și siguranța puse la dispoziția pasagerilor. Ca şi în cazul primelor două generaţii ale modelului Zafira, scopul de bază al noului model este acela de a obţine un nivel maxim de flexibilitate fără a reduce numărul de scaune. Inginerii Opel au îmbunătăţit semnificativ sistemul inteligent de scaune Flex7.

Deși cel de-al treilea rând de scaune poate fi pliat în continuare la acelaşi nivel cu podeaua compartimentului de bagaje, cel de-al doilea rând a fost reproiectat complet. Acesta nu mai este o banchetă, ci conţine trei scaune individuale, care pot fi pliate complet, formând astfel un spaţiu uniform pentru încărcătură. De asemenea, sistemul FlexRail permite cotierei şi suporturilor de pahare să gliseze în poziţia dorită pe şine de aluminiu, iar grație celei de a doua generații FlexFix pot fi transportate în spatele mașinii nu două, ci patru biciclete. Prețurile pentru piața românească nu au fost făcute încă publice, însă în Germania Zafira Tourer costă între 22.950 euro și 34.800 euro.