Zara va intra în premieră pe piața hainelor second-hand. Programul va include și servicii de reparație

Zara va intra în premieră pe segmentul second-hand cu un program pilot în Marea Britanie. Platforma de revânzare a hainelor purtate va fi organizată pe categorii de produse, cu informaţii detaliate pentru fiecare articol, inclusiv o fotografie furnizată de vânzător.

De asemenea, tot de luna viitoare, cumpărătorii vor putea să îşi repare articolele de îmbrăcăminte achiziţionate în orice sezon anterior, incluzând înlocuirea nasturilor, a fermoarelor şi efectuarea de cusături, conform informațiilor transmise de bloomberg.com

Totodată, clienţii britanici vor putea să îşi revândă hainele Zara purtate utilizând o nouă platformă şi pot dona hainele de la orice brand în scopuri caritabile. Decizia de a prelungi viaţa hainelor este o modificare importantă pentru Zara, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion.

Potrivit sursei menționate, lanţul de magazine decis să reacţioneze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în condiţiile în care industria textilă este responsabilă pentru aproximativ 10 la sută din emisiile globale de carbon.

Amintim că Zara este o companie de vânzare cu amănuntul din La Coruña, Spania, care a fost fondată în 1975 de Amancio Ortega și Rosalía Mera. Acest lanț de magazine face parte din grupul Inditex, care deține și mărcile: Massimo Dutti, Pull & Bear, Oysho, Uterqüe, Stradivarius și Bershka.

Inditex, proprietarul Zara, și-a mărit producția de haine pentru a scăpa de problemele lanțului de aprovizionare

Inditex, proprietarul Zara, a înregistrat profituri semestriale în creștere cu 41%, ajungând la 1,8 miliarde de euro, aproximativ 1,6 miliarde de lire sterline, pe fondul cererii puternice din partea cumpărătorilor.

Grupul spaniol a înregistrat o creștere de 24,5% a vânzărilor, până la 14,8 miliarde de euro, adică aproximativ 12,8 miliarde de lire sterline, în cele șase luni până în iulie. Marjele brute au atins 57,9%, cel mai ridicat nivel din ultimii șapte ani.

Dar grupul a dezvăluit că acum își accelerează producția de îmbrăcăminte și își face stocuri „în fața unor posibile tensiuni în lanțul de aprovizionare” în următoarele luni.

Inditex a declarat că nivelul stocurilor este în prezent cu 33% mai mare decât în urmă cu un an, iar retailerul a precizat că va încerca să mențină stocurile pentru a satisface cererea robustă.

În cadrul emisiunii This is Money, Phillip Ashton, director executiv și co-fondator al firmei de tehnologie a lanțului de aprovizionare 7bridges, a declarat: „Decizia Zara de a crește viteza de producție și de a stoca haine în perioada de vârf a sezonului de cumpărături de Crăciun nu ar trebui să surprindă pe nimeni”.

„Întreruperile lanțului de aprovizionare au afectat atât de multe industrii în timpul pandemiei, cu evenimente globale precum blocarea Canalului Suez, blocarea porturilor din China sau acțiunile sindicale în curs de desfășurare în Marea Britanie.

Ca urmare, mulți comercianți cu amănuntul la nivel mondial au preluat inițiativa pentru a se asigura că pot satisface cererea consumatorilor. Comercianții cu amănuntul din domeniul modei au devenit deosebit de buni în acest sens și sunt mai pregătiți să păstreze stocuri pentru a se proteja împotriva perturbărilor externe.

Toate regiunile în care Inditex își desfășoară activitatea comercială au înregistrat o creștere a vânzărilor în semestrul încheiat în iulie. Grupul a declarat că vânzările și traficul din magazine „au crescut semnificativ și continuă să crească”, a declarat acesta.