Despăgubirile pentru un zbor întârziat pot ajunge până la 250 de euro. Iată în ce situații își pot primi pasagerii banii și ce trebuie să facă pentru a intra în posesia lor.
Despăgubirea pentru un zbor întârziat, plătită la poarta de îmbarcare
Zbor întâziat? Ai dreptul la compensații. Despăgubirea pentru întârzierea zborului poate fi acordată doar în situația în care călătorul se prezintă la poarta de îmbarcare.
Dacă un zbor întârzie peste trei ore, dar călătorul nu se prezintă la poarta de îmbarcare, acesta renunță la dreptul său de a primi despăgubirile.
Dacă pasagerul alege să rezerve un zbor de înlocuire din proprie inițiativă și acesta îl aduce la destinație cu o întârziere mai mică de trei ore, atunci el renunță, de asemenea, la dreptul său de a solicita despăgubiri.
Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a emis, joi, o hotărâre în două cazuri referitoare la zborurile companiei Laudamotion de la Düsseldorf la Palma de Mallorca, pe această temă.
Un comunicat de presă al CEJ arată că dreptul la despăgubiri pentru întârzierile de zbor se bazează pe constatarea unui prejudiciu, și anume o pierdere ireversibilă a timpului de trei ore sau mai mult.
Potrivit judecătorilor din Luxemburg, despre un călător care nu se prezintă la aeroport nu se poate spune că a suferit o pierdere de timp.
Compensația pentru un zbor care întârzie trei ore este de 250 de euro
Regulamentul Uniunii Europene cu privire la drepturile pasagerilor aerieni se concentrează, de asemenea, asupra prejudiciilor care sunt esențialmente similare pentru toți călătorii.
Absența de la întâlnirile de afaceri nu este acoperită de aceste prevederi și poate fi solicitată numai în conformitate cu legislația națională privind despăgubirile.
Principiile Regulamentului UE privind drepturile pasagerilor aerieni stipulează că, în situația în care un zbor întârzie cu mai mult de trei ore, călătorii au dreptul la o compensație fixă de 250 de euro.
Totuși, Curtea Federală de Justiție din Germania a solicitat Curții Europene de Justiție să elucideze dacă această regulă se aplică și în situația în care un pasager, al cărui zbor este prevăzut să înregistreze o întârziere de cel puțin trei ore față de ora programată de sosire, decide să nu se prezinte sau să rezerve un alt zbor pentru a ajunge cu o întârziere mai mică.
Pasagerul nu putea aștepta să primească o compensație fixă nici măcar în acest ultim caz, deoarece prejudiciul real, adică sosirea cu o întârziere de peste trei ore, nu a avut loc în această situație.
În astfel de situații, Curtea Europeană de Justiție răspunde exclusiv la întrebări referitoare la interpretarea dreptului Uniunii Europene. Decizia privind cazurile specifice ale celor doi pasageri Laudamotion revine acum instanțelor din Germania, potrivit kleinezeitung.at.