Zborul la Nisa. Subiectul falsificării documentelor aviatice zguduie finalul campaniei electorale. Probleme majore de GDPR

Zborul la Nisa al premierului Ciolacu. În ultimele ore ale campaniei electorale, dezvăluiri controversate aduc noi tensiuni în spațiul public. Pilotul Cezar Osiceanu a lansat un apel public, însoțit de un document și explicații detaliate. Susține că un așa-numita „General Declaration” atribuit unui zbor de la Nisa la Otopeni, care l-ar implica pe liderul PSD Marcel Ciolacu, este un fals. Acesta a fost difuzat de Antena 3 și alte siteuri de știri, o decizie curajoasă pe final de campanie.

Personal, aseară în emisiunea moderată de Adrian Ursu și Oana Zamfir, am asistat în premieră la declarația pilotului privind autenticitatea documentului. Comentând declarațiile lui Cezar Osiceanu am spus că există trei ipoteze:

  1. Documentul este real
  2. Documentul a fost falsificat de cei de la G4 Media, folosind datele reale ale unor persoane
  3. Documentul a fost falsificat de cei care l-au furnizat celor de la G4 Media.

Dar, în oricare dintre situațiile în care ne-am afla, s-a încălcat grav legislația privind GDPR. Dacă cei de la G4 Media au șters incomplet datele reale ale pasagerilor sunt pasibili de o amendă de 4 la sută din cifra de afaceri. Dacă așa au primit documentul, avem o situație similară. Nu este vorba de membrii guvernului, ci de celelalte persoane.

Zborul la Nisa și argumentele unui expert cu 44 de ani de experiență

Cezar Osiceanu, pilot cu o carieră impresionantă în aviația civilă, a precizat într-o intervenție la „Punctăm împreună”, moderată de Sabina Iosub, că documentul analizat prezintă multiple discrepanțe tehnice și procedurale. Printre cele mai grave probleme identificate:

  1. Lipsa unei ștampile obligatorii de dezinfectare a aeronavei Osiceanu subliniază că ștampila care atestă dezinfectarea aeronavei, esențială în perioada post-pandemică a anului 2022, este absentă de pe documentul controversat. Acest detaliu, spune pilotul, ar fi trebuit să fie verificat atât la plecare, cât și la destinație.
  2. Textul bilingv suspect Documentul include fraze în limba română alături de text în engleză, ceea ce nu este standard pentru un „General Declaration” autentic, care ar trebui să urmeze strict manualele de operare ale companiei aeriene.
  3. Ștampila și semnătura „suspecte” Ștampila transportatorului pare să fi fost copiată digital, iar semnăturile lipsesc sau sunt ilizibile în anumite secțiuni blurate ale documentului. Osiceanu atrage atenția că această practică încalcă standardele de securitate aviatică.
  4. Date incomplete privind pasagerii Documentul include date de identificare pentru adulți, dar lipsesc informații despre copiii care ar fi fost la bord. „Aceste detalii trebuie incluse și verificate obligatoriu”, a adăugat Osiceanu.

Un document care ar fi trebuit distrus

Potrivit pilotului, documentele de acest tip au o durată de păstrare de maximum 3 luni, după care sunt distruse. Ele sunt arhivate într-o bază de date internațională gestionată din Atlanta, SUA, unde pot fi accesate pentru o taxă. Cu toate acestea, datele din arhivă nu includ formatul complet al documentelor, ci doar informații esențiale despre pasageri și echipaj. În scopuri antiteroriste.

Moderatorul Sabina Iosub a ridicat întrebări suplimentare, inclusiv posibilitatea ca anumite secțiuni ale documentului publicate de G4Media să fie intenționat blurate pentru a ascunde informații. Osiceanu a răspuns că analiza se bazează doar pe ceea ce este vizibil în acest moment.

Scandalul documentului falsificat are potențialul de a afecta finalul campaniei electorale, punând sub semnul întrebării integritatea actorilor implicați. Până la clarificarea situației, subiectul rămâne unul fierbinte, alimentând speculațiile și tensiunile politice.

Documente zbor Nisa- Antena 3. sursa: captură video

Avertismentul integral

“În atenția Mass Mediei interne și internaționale Consiliului Național al Audiovizualului

Stimate Doamne și stimați Domni,

Subsemnatul Osiceanu Cezar, în calitate de cetățean al României am luat act de publicarea unui așa-zis document denumit General Declaration ca și mijloc de proba a unor lucruri ce afectează corectitudinea și claritatea informării publice.

Referitor la acest document despre care se susține ca ar fi General Declaration-ul unei curse de la Nisa la Otopeni, eu personal – pe baza celor 44 de ani de experiență în aviația civilă, cred ca este un fals deoarece apar două elemente străine de acest gen de act și anume:

•⁠ ⁠înscrierea pe pagina central sus a textului “Manual Operațiuni Sol “ care nu apare pe niciun astfel de formular aflat in uz

•⁠ ⁠înscrierea tot in partea dreaptă sus a textului “page 1” în engleză

În afara celor două argumente anterior prezentate indic și:

•⁠ ⁠inexistenta ștampilei obligatorii care atestă dezinfectarea aeronavei . Această dezinfectare este obligatorie și se verifică la destinație.

•⁠ ⁠⁠faptul ca ștampila se aplică obligatoriu pe toate exemplarele de General Declaration pentru ambele tronsoane dus /intors

•⁠ ⁠⁠existența ștampilei companiei Tiriac Air care este înscrisă ca model în formularul prezentat în Manualul Companiei de operațiuni sol. Această ștampilă este evident una scanată și nu aplicată

•⁠ ⁠⁠lipsa semnăturii din colțul din dreapta jos, a celui care atestă documentul- pilotul comandant adică! Aplicarea acelui marcaj peste semnătură este și pe modelele existente în manualele companiilor ca mijloc de protecție și pentru împiedicarea folosirii documentului scanat și prelucrat succesiv

•⁠ ⁠⁠lipsa datelor de naștere ale celor 3 copii. Dacă datele adulților sunt ușor de găsit cele ale copiilor în cauză nu se găsesc

Vă anexez un model similar de General Declaration pe care se regăsesc dovezile în sprijinul celor afirmate mai sus

Pe cale de consecință va rog să aveți amabilitatea studierii sesizării mele și să dispuneți ștergerea conținutului defăimător și fals legat de acest mijloc de proba și folosirea lui. Va anexez un General Declaration folosit la Compania Tarom.

Vă urez succes în continuare!”

Vezi pe evz!