Un studiu efectuat de FlightClaim.ro a scos la iveală faptul că 65% dintre respondenți au avut deja cel puțin o întârziere sau o anulare de zbor de la începutul anului și până în prezent.
Zboruri anulate, întârzieri și haos general în aeroporturi. La ce trebuie să se aștepte pasagerii români vara aceasta?
Sute de zboruri anulate sau întârziate ore în șir, incertitudine și întrebări rămase fără răspuns: așa arată atmosfera generală din aeroporturile din întreaga lume în plin sezon estival. Fie că este vorba despre lipsa de personal, de overbooking sau de probleme tehnice, companiile aeriene, indiferent că sunt de linie sau low-cost, anulează, reprogramează din scurt sau amână zboruri în această perioadă, motiv pentru care multe dintre ele se confruntă acum cu un val de reclamații.
În acest context, pasagerii sunt cei care au cel mai mult de suferit, fiind nevoiți să își anuleze călătoriile sau să își regândească întregul plan de concediu. Tocmai din acest motiv, specialiștii în turism le recomandă să fie pregătiți pentru orice situație și să aibă în vedere o variantă de rezervă.
Turiștii au în plan să călătorească mai mult în acest an
Potrivit unui sondaj realizat de FlightClaim, platformă specializată în asistarea pasagerilor care întâmpină probleme cu zborurile lor, peste 82% dintre participanți spun că au zburat deja cu avionul de la începutul anului și până în prezent, în timp ce 92% și-au exprimat intenția de a călători vara aceasta cu avionul. În topul locurilor alese de ei se numără Europa (votată de 87,5%), destinațiile intercontinentale depărtate, cum ar fi Statele Unite ale Americii, votate de 27.5% dintre respondenți, și destinațiile intercontinentale apropiate, cum ar fi Egiptul, Israelul sau Emiratele Arabe Unite, votate de 17.5% dintre respondenți.
În același timp, studiul arată că românii continuă să rezerve din timp biletele de avion, în încercarea de a prinde cele mai bune prețuri: 47.5% dintre persoanele chestionate le achiziționează cu 2 săptămâni – 2 luni înainte, 37.5% le iau cu mai mult de două luni înainte, în timp ce doar 15% le cumpără cu 2 săptămâni înainte.
De asemenea, cazarea este luată în cele mai multe cazuri odată cu biletul de avion (61.5%). 28.2% dintre respondenți aleg să rezerve cazarea cât mai aproape de data plecării, astfel încât să vadă dacă se modifică sau nu zborurile, iar 10.3% își rezervă cazarea înaintea avionului.
Pasagerii rămân prevăzători în privința zborurilor de vară
În contextul haosului din aviație, 55% dintre pasagerii care au zboruri anunțate pentru vara aceasta sunt de părere că există șanse mari să se confrunte cu o anulare sau modificare de zbor. În același timp, 65% dintre ei au avut deja cel puțin o întârziere sau o anulare de zbor.
În ceea ce privește soluțiile la care au recurs aceștia în cazul unor probleme, se pare că 67.8% dintre ei au optat pentru varianta propusă de compania aeriană (returul banilor în cont, rerutarea zborului, acceptarea noului program propus). 21.4% au recurs la o companie specializată în asistarea pasagerilor pentru obținerea despăgubirilor, pe când 3.6% au depus plângere la ANPC.
Companiile aeriene low-cost, care oferă prețuri accesibile și un portofoliu generos către destinații din întreaga lume, încă sunt preferate (în proporție de 73.7%) de pasageri în detrimentul celor de linie. Printre motivele pentru care pasagerii susțin că ar renunța să mai meargă cu o anumită companie aeriană se numără: anulările și întârzierile repetate ale zborurilor, politica bagajelor, comportamentul inadecvat la bordul navei, dar și comunicarea deficitară cu pasagerii.
Nu în ultimul rând, pasagerii trebuie să știe că au drepturi și că pot beneficia de compensații din partea liniilor aeriene pentru întârzierea sau anularea zborurilor, dar și pentru pierderea bagajelor. FlightClaim își folosește expertiza în domeniul legislațiilor aviatice pentru a fi un aliat puternic pentru pasagerii care întâmpină probleme.