Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a îndemnat pasagerii afectați de amânarea sau anularea diverselor curse aeriene să se adreseze instituţiei pe care o conduce. ANPC nu poate amenda un operator economic dacă acesta are sediul în alt stat european, dar se poate adresa autorităților de acolo.
Compania Wizz Air a anulat sau reprogramat mai multe zboruri
Horia Constantinescu a mai precizat că sunt firme care iau legătura cu operatorul în cauză și reprezintă consumatorul păgubit, dar astfel de servicii se plătesc, pe când contactarea ANPC este gratuită.
Declarațiile au fost făcute în contextul în care Wizz Air a anulat sau reprogramat mai multe zboruri, dând astfel peste cap vacanțele de Paște ale românilor.
Președintele ANPC: Pasagerii au putere să exprime nemulțumirile. Din păcate, low-cost au devenit o Fata Morgana
Pasagerii „au putere, în primul rând, conferită de un regulament european în vigoare de foarte mult, Regulamentul 261 din 2004, cred, și au putere și autoritățile ca cea a noastră. Există un Centru european al consumatorilor în coordonarea autorității noastre.
Noi, ca autoritate, nu putem lua nicio măsură, vorbim de operatori economici cu sediul în alte state europene, cum sunt Wizz Air, Ryan Air, și numai prin Centrul european al consumatorului putem lua legătura cu autoritățile de acolo.
În ultima perioadă, am înțeles de la colegi că, din nou, Wizz Air nu înțeleg să răspundă cu promptitudinea pe care și-au asumat-o în discuțiile de anul trecut chiar la București, unde au venit însoțiți de avocații lor.
Din păcate, low-cost au devenit o Fata Morgana: azi pare low cost biletul, dar dacă dacă te hotărăști să te duci cu valiza, mai costă ceva, dacă mai adaugi o rezervare de loc… Toate acestea te duc la un preț ca al companiilor de linie regulată”, a declarat președintele ANPC pentru B1 TV.
O cursă Wizz Air a avut luna aceasta o întârziere de 10 ore. Mirela Vaida: Şi-au bătut joc de noi
Printre pasageri se afla şi celebra Mirela Vaida, care voia să se întoarcă în ţară la ziua de naştere a fiului ei.
,,Ne-au mutat de…. Ne-au plimbat, şi-au bătut joc de noi. Ne zice că ora următoare, că nu e echipajul, că vine echipajul, că e defect avionul, că nu e avionul. Suntem blocaţi efectiv.
Nu ne-a anunţat nimeni nimic. Am cerut noi acum, am trimis mail către companie, bineînţeles, şi ne-au dat nişte vouchere într-un final pentru apă şi mâncare. Noi stăm ca ultimii oameni la poarta Europei. Efectiv aşa ne simțim”, declara nemulțumită Mirela Vaida la acel moment.