Autoritățile americane au decis să rețină la sol peste 170 de avioane Boeing 737 MAX 9 în urma incidentului în care o parte din fuselajul unui avion al companiei Alaska Airlines s-a desprins în timpul unui zbor.
Zeci de avioane Boeing, reținute la sol
Sâmbătă, Administrația Federală a Aviației (FAA) a emis o directivă către companiile aeriene, cerându-le să rețină la sol peste 170 de avioane Boeing 737 MAX 9 pentru a fi supuse inspecțiilor.
Această decizie a venit în urma incidentului în care o parte din fuselajul unui avion al companiei Alaska Airlines s-a desprins în timpul unui zbor.
Directiva de urgență privind navigabilitatea va afecta aproximativ 171 de avioane la nivel global și va fi aplicată transportatorilor aerieni din Statele Unite ale Americii, precum și celor care operează pe teritoriul SUA.
Zborul 1282 al companiei Alaska Airlines, care se îndrepta spre Ontario, California, a fost nevoit să revină vineri la Portland, Oregon, la scurt timp după decolare, din cauza unei probleme de presurizare detectate. Potrivit oficialilor federali din domeniul siguranței, nu s-au raportat persoane rănite în timpul acestui zbor.
Imaginile și înregistrările video cu Boeingul 737 Max 9 al companiei Alaska, distribuite pe rețelele de socializare, au evidențiat o gaură mare pe o parte a avionului, iar pasagerii au fost surprinși folosind măști de oxigen înainte ca avionul să revină la Portland.
Alaska Airlines a comunicat sâmbătă dimineață că a finalizat inspecțiile la peste un sfert din flota sa de 737 MAX 9, fără a identifica probleme îngrijorătoare.
„FAA solicită inspecții imediate pentru anumite avioane Boeing 737 MAX 9, înainte ca acestea să fie autorizate să reia zborurile”, a declarat Mike Whitaker, administratorul FAA, sâmbătă.
„Siguranța va rămâne prioritară în procesul nostru decizional pe durata investigației NTSB privind zborul 1282 al Alaska Airlines.”
Potrivit datelor aeronautice ale firmei Cirium, sunt în serviciu la nivel mondial 215 avioane Boeing 737 MAX 9.
La finalul anului precedent, Boeing a recomandat companiilor aeriene să efectueze inspecții la aeronave pentru a verifica un „posibil” șurub slăbit în sistemul de control al direcției, acesta fiind cel mai recent incident dintr-o serie de defecte de fabricație la avioanele Boeing, care au condus la impunerea unor inspecții suplimentare.