Un proiect de hotărâre care urmează să fie propus pentru ordinea de zi suplimentară a ședinței de luni a Consiliului General al Capitalei arată că autoritățile din București și Snagov vor să încheie un parteneriat în vederea achiziționării, prin PNRR, a 60 de microbuze electrice şi a staţiilor de încărcare aferente.
Zeci de microbuze electrice în București și Snagov. Vor să încheie un parteneriat în vederea achiziționării prin PNRR
Mai precis, este vizată achiziţionarea a 60 de microbuze electrice, a 21 de staţii de reîncărcare rapidă şi a 60 de staţii de încărcare lentă, aferente microbuzelor achiziţionate, conform documentelor ataşate proiectului.
Totodată, 50 de microbuze vor reveni Bucureştiului, iar 10 – comunei Snagov. Întregul proiect ar urma să aibă o valoare de 88.608.600 lei fără TVA, dintre care cheltuieli eligibile în valoare de 73,8 milioane lei şi cheltuieli neeligibile în valoare de 14,7 milioane lei.
Trebuie menționat că valoarea cheltuielilor neeligibile aferente Municipiului Bucureşti este de 12,3 milioane lei, iar cheltuielile neeligibile aferente comunei Snagov sunt în valoare de 2,4 milioane lei.
Urmează să fie încheiat un parteneriat între Municipiul Bucureşti şi Comuna Snagov
Valoarea maximă eligibilă ce se doreşte a fi solicitată pentru achiziţia de microbuze este de 250.000 de euro bucata, fără TVA. Astfel, diferenţa din suma totală estimată, respectiv 300.0000 de euro fără TVA, va fi considerată cheltuială neeligibilă şi va fi suportată de către beneficiarii investiţiei.
Totodată, urmează să fie încheiat un parteneriat între Municipiul Bucureşti şi Comuna Snagov în vederea implementării proiectului.
„Comuna Snagov se află în zona funcţională a Municipiului Bucureşti, în care navetismul prezintă cote ridicate, transportul metropolitan se poate dovedi extrem de eficient atât în ce priveşte costurile, cât şi aria deservită. Acestea ar avea un impact pozitiv asupra navetismului local şi asupra gradului de mulţumire al cetăţenilor faţă de transportul în comun.
Prin urmare, operaţionalizarea transportului public la nivelul zonei urbane/rurale funcţionale prin achiziţia de vehicule de transport public electrice şi staţii de încărcare pentru acestea conduce în mod direct la îmbunătăţirea condiţiilor de mobilitate, contribuind la creşterea atractivităţii, accesibilităţii şi eficienţei transportului public”, potrivit documentelor atașate proiectului.
Ce trasee au fost identificate?
Conform notei de fundamentare, s-a considerat oportună introducerea unor trasee de transport public ce vor deservi cu microbuze din gama de 8 metri zone cu acces limitat la liniile de transport public de călători, în cartiere rezidenţiale în care infrastructura rutieră aduce restricţii în folosirea unor autobuze de dimensiuni mari şi unde cererea este mai mică.
Astfel, au fost identificate 9 trasee pe teritoriul Municipiului Bucureşti:
– Traseul M1, cu capetele de linie între Faur Poarta 4 şi str. Prevederii, cu o lungime totală dus-întors de 10,7 kilometri;
– Traseul M2, cu capetele de linie între Republica şi cartier Industriilor, cu o lungime totală dus-întors de 14,4 kilometri;
– Traseul M3, cu capetele de linie între Institutul Oncologic şi cartierul Ion Creangă, cu o lungime totală dus-întors de 8,3 kilometri;
– Traseul M4, cu capetele de linie între Kaufland (şos. Mihai Bravu/str. Răcari) şi cartierul rezidenţial Splaiul Unirii, cu o lungime totală dus-întors de 22 de kilometri;
– Traseul M5, cu capetele de linie între str. Orşova şi str. Valea Ialomiţei, cu o lungime totală dus-întors de 9,1 kilometri;
– Traseul M6, cu capetele de linie între platforma comercială Arcade Berceni şi Romprim, cu o lungime totală dus-întors de 9,6 kilometri;
– Traseul M7, cu capetele de linie între Zeţari şi Parcul Oraşelul Copiilor, cu o lungime totală dus-întors de 18,20 kilometri;
– Traseul M8, cu capetele de linie între cartierul rezidenţial Confort Rahova şi Piaţa Eroii Revoluţiei, cu o lungime totală dus-întors de 11,3 kilometri;
– Traseul M9, cu capetele de linie între Şoseaua Străuleşti şi Colosseum Retail Park, cu o lungime totală dus-întors de 15,2 kilometri.
Traseele vor fi deservite de 50 de microbuze electrice, iar acestea vor fi garate în depourile de troleibuze Vatra Luminoasă, Bucureştii Noi, Bujoreni, Berceni. În acestea vor fi poziţionate 50 de staţii de încărcare lentă, iar 17 staţii de încărcare rapidă se vor găsi pe capetele de traseu deservite şi pe lungimea acestora.
De asemenea, au fost identificate 3 trasee pe teritoriul localității Snagov:
– Traseul 1 – lungime 13,5 kilometri, cu punct de plecare Complex Astoria şi întoarcere sens giratoriu DN1, în zona Snagov Plazza;
– Traseul 2 – lungime 10 kilometri, cu punct de plecare capătul străzii IC Băicoianu şi întoarcere sens giratoriu DN1, în zona Snagov Plazza;
– Traseul – lungime 6 kilometri, cu punct de plecare str Învăţător Moga Mihai şi întoarcere în sens giratoriu DN1, în zona Snagov Plazza.