Anunțul a fost făcut miercuri, de reprezentanţii băncii, într-o conferinţă de presă susţinută online.
Astfel, peste 40% dintre clienţi au optat pentru soluţiile oferite de BCR. Potrivit reprezentanţilor băncii, au fost implementate deja soluţii rapide de amânare pentru 6.000 de clienţi.
De asemenea, din data de 31 martie, pentru 380.000 de clienţi deţinători de carduri de credit şi overdraft a fost aplicată deja amânarea la plată a sumei minime obligatorii şi a dobânzii. Peste 70% dintre clienţii care deţin credite de consum la BCR au şi o asigurare de şomaj.
În cadrul conferinţei, reprezentanţii BCR au precizat că în prezent se înregistrează 300 de conturi deschise online 100% zilnic (prin George), volumul dublându-se în ultima perioadă.
Totodată, aceştia susțin că în perioada 16 martie – 16 aprilie, de când s-a instalat starea de urgenţă, BCR a aprobat pentru clienţi corporate finanţări noi în valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, reprezentând finanţări de investiţii, achiziţii şi capital circulant. Beneficiarii acestor aprobări sunt companii preponderent din sectoarele: energie, agricultură, industria alimentară, produse de consum nonciclice.
Plafon de peste 3 miliarde de lei
În cadrul IMM Invest, BCR a a primit un plafon de 3,4 miliarde de lei. Considerând garantarea de 80%, reprezentanţii băncii estimează că vor acorda în jur de 4 miliarde de lei credite pentru IMM-uri, dublând practic portofoliul de credite acordate acestora.
BCR a mobilizat 2,5 milioane de lei pentru proiectele din educaţie, sănătate şi tehnologie care contribuie direct sau indirect la combaterea pandemiei COVID-19. Un milion de lei a fost deja alocat pentru spitale, iar 500.000 de lei în educaţie şi tehnologie.
Totodată, în cadrul conferinţei, s-a precizat că, pe 21 aprilie, 1.457 de angajaţi BCR lucrau de acasă, iar în total 2.241 au accesat sistemele băncii de la distanţă în aceeaşi zi. În prezent, 432 de unităţi BCR funcţionează cu doar 50% din echipă. Au fost adoptate şi sunt menţinute intens măsuri de protecţie în unităţi: panouri plexi, mănuşi, măşti, substanţe antiseptice, alături de măsuri speciale de pază şi de reorganizare a fluxului de clienţi.
De asemenea, BCR vine în ajutorul clienților și a decis să aloce, în 10 oraşe, sucursale special, resurse şi consilieri dedicaţi pentru cei care în prezent muncesc în linia I: doctori, personal sanitar, militari şi poliţişti.