Numai în luna martie, firmele au pus la bătaie 40 de mii de posturi numai pe o singură platformă, care din păcate, rămân din ce în ce mai des neocupate.

Dan Ene este proprietarul unui service auto. Acesta spune că, în ultimul an, de când muncitorii au început să se întoarcă și să lucreze în străinătate, îi este foarte greu să găsească angajați.

„O reală problemă cu tinichigii și vopsitorii, am încercat să angajăm, a fost și o perioadă propice pentru noi că s-au întors, cu pandemia, din locurile unde au lucrat, Anglia, Franța, dar așteptările lor erau mult peste posibilitățile noastre. Avem o școală unde pregătim mecanici, tinichigii și vopsitori. Îi luăm și îi atragem pentru o anumită perioadă și, bineînțeles, după ce se pregătesc, caută un loc mai bun.”, a spus Dan Ene, un proprietar de service auto, potrivit stirileprotv.ro 

Deficit de jumătate de milion de angajați

„În România există o nevoie de forță de muncă de aproximativ 500.000 poziții, jumătate de million de oferte, în principal nevoia vine în zona de white collars, IT, dar și în zona de blue collers, muncitori în producție, necalificați, operatori mașini, electricieni, sudori. Nevoia aceasta a venit și din pricina unui boom din punct de vedere economic, zona de pandemie s-a retras ușor, există o deschidere mult mai mare a companiilor pt creștere și investiții.”,  a spus Andreea Gheorghe, specialist HR.

Luna martie, după cum arată cifrele unei singure platforme de locuri de muncă, a înregistrat un record de oferte din partea companiilor. Cu 50 la sută mai multe joburi față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai multe joburi listate sunt în vânzări, IT, inginerie, finanțe și logistică.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile sunt în vânzări, IT și inginerie

„Un semnal foarte bun din partea pieței și a faptului că ne revenim un pic la ceea ce s-a întâmplat înainte de pandemie. Sunt câteva domenii în care observăm că nu avem pe piață atât de mulți specialiști, zona de inginerie, construcții, medicină sau în IT, nu putem să acoperim întreaga cerere de specialiști, și e o bătălie mare din partea companiilor pentru ei.”, spune Ana Vișian, manager marketing, platformă joburi.

„Avem poziții deschise și de 6 luni. Având în vedere pandemia, foarte mulți și-au dat seama că vor să lucreze în afara țării de origine și a crescut această mobilitate a oamenilor, astfel că vedem foarte mulți angajați care decid să lucreze în alte țări sau freelanceri, care vor să lucreze mai bine din Barcelona sau Franța sau din Barbados, unde viața e mai ieftină și apelează la freelancing, și își mută locația cu tot cu job.”, a declarat Elena Antoneac, fondator Start-up Tech.

Pentru a atrage candidați, companiile prognozează o creştere salarială medie de 7% pentru anul 2022, iar aprilie este luna în care aproape o treime dintre firme implementează majorările salariale preconizate pentru acest an, potrivit unui studiu realizat de o ccompania de consultant Mercer Marsh Benefits.