Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut Daimler să recheme în service încă 60.000 de maşini Mercedes-Benz GLK 220 CDI fabricate în perioada 2012 - 2015, deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator, a anunţat publicaţia germană Bild.
Anul trecut, KBA ceruse Daimler să recheme în service 700.000 de vehicule echipate cu motoare diesel din întreaga lume, inclusiv 280.000 în Germania.
Printre modele se află Vito, C-Class, V-Class şi GLC cars.
Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al companiei a confirmat informaţia.
„O investigaţie este în derulare din aprilie”, a precizat oficialul Daimler.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.
De asemenea, Daimler a rechemat la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încălcau standardele privind emisiile. Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunţat Daimler.
Board-ul Daimler a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.