Compania farmaceutica ceha Zentiva se extinde pe piata din Ungaria prin achizitia diviziei de produse generice a rivalului Sanofi-Aventis, informeaza un comunicat al Zentiva. Intrarea pe piata ungureasca a produselor farmaceutice face parte din strategia de expansiune a companiei Zentiva in regiune cu scopul de a deveni lider pe piata Europei Centrale si de Est. Detaliile financiare ale tranzactiei nu au fost facute publice. Cele 23 de produse generice achizitionate de la Sanofi – Aventis au inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 11 milioane de euro.
“Zentiva poate juca cel mai important rol pe piata farmaceutica din Ungaria. Ca si in alte piete din regiunea Europei Centrale si de Est, si aici, pe piata maghiara, dorim sa facilitam accesul clientilor la produsele medicinei moderne la costuri moderate. Produsele si structurile de suport achizionate de la Sanofi – Aventis ne ofera o platforma de inceput a afacerii. In urmatoarele 12 luni intentionam sa introducem pe aceasta piata o serie de produse generice de calitate testate cu succes pe celelalte piete ale zonei in care activam”, spune Jiri Michal, presedinte si CEO Zentiva.
In Ungaria, cheltuielile cu produse farmaceutice pe cap de locuitor sunt unele dintre cele mai mari din regiune. In 2006, piata de retail farmaceutic din Ungaria a fost evaluata la 2 miliarde de euro, inregistrand o crestere anuala de zece procente.
Zentiva N.V. este o companie farmaceutica multinationala axata pe dezvoltarea, fabricarea si promovarea produselor farmaceutice generice. Compania desfasoara operatiuni in Republica Ceha, Slovacia, Romania, Polonia, Rusia, Bulgaria, Ucraina si Statele Baltice. Zentiva are peste 4.500 de angajati si este listata la bursele din Praga si Londra.
Sursa: Capital 01 Martie 2007