Elaborarea unei formule pentru calcularea noului impozit și consultarea cu alte regiuni belgiene durează mai mult decât era planificat. Taxa era programată să intre în vigoare pe 1 ianuarie.

Cotidianul Het Laatste Nieuws a fost primul care a dat informația, pe care ministrul flamand de Finanțe, Ben Weyts, a confirmat-o acum.

Vehiculele care funcționează integral cu energie electrică sau hidrogen sunt scutite de taxa rutieră

În prezent, vehiculele care funcționează integral cu energie electrică sau hidrogen sunt scutite de taxa rutieră, precum și de taxa de intrare în circulație, scrie presa belgiană.

Scutirea de taxe ar trebui să încurajeze achiziționarea mașinilor electrice de către belgieni. Dar, având în vedere că pe drumurile țării circulă tot mai multe mașini electrice, guvernul flamand consideră că o mare parte din veniturile care ar putea fi obținute din aceste taxe dispar.

mașini electrice
SURSA FOTO: Dreamstime

Taxa de drum pentru vehiculele electrice (EV) trebuia introdusă la 1 ianuarie, dar guvernul este nevoit să o amâne până la o dată care urmează să fie anunțată.

„O mare parte din mașinile electrice de pe drumurile flamande sunt vehicule de leasing. O taxă pe astfel de vehicule necesită un acord cu Regiunile Bruxelles și Valonă”, a menționat purtătorul de cuvânt al ministrului Weyts.

„Au început discuțiile, dar încă nu au dat rezultate”, a explicat el.

Mașinile electrice vor beneficia de tratament preferențial

Mașinile electrice vor beneficia în continuare de un tratament preferențial, dar nu se știe încă în ce măsură puterea, greutatea, prețul, consumul sau orice combinație a acestor factori vor fi luate în considerare pentru calcularea taxei.

O gaură în bugetul de anul viitor

Ministrul Weyts nu a făcut speculații cu privire la data la care ar urma să se aplice taxa. Nici nu este clar dacă taxa va fi introdusă în 2025.

Cu toate acestea, guvernul flamand conta pe 25 de milioane de euro venituri din această taxă anul viitor.

„Dacă introducerea noii taxe durează mult, va trebui să vedem cum vom compensa acest lucru în bugetul de anul viitor”, a spus purtătorul de cuvânt al ministrului.

Peste 96.000 de vehicule electrice noi au fost înmatriculate în primele nouă luni ale anului 2024

Companiile stimulează vânzările de vehicule electrice în Belgia, deoarece piața privată este „aproape stagnantă” iar oamenii aleg să își păstreze mașinile mai vechi pentru mai mult timp.

Belgienii aleg în mod covârșitor să-și păstreze actuala mașină mai mult timp, în ciuda standardelor stricte de mediu, a zonelor cu emisii scăzute și a stimulentelor fiscale sau a bonusurilor pentru a scoate mașinile vechi de pe drum și a stimula achiziționarea vehiculelor electrice, potrivit unui studiu recent.

Aproape două din trei gospodării belgiene dețin o mașină, adică mai mult de șase milioane de vehicule pentru aproximativ patru milioane de șoferi. În medie, o gospodărie belgiană deține 1,4 mașini, iar acest număr continuă să crească.

Cifrele anterioare ale federației din sectorul auto, Traxio, arată că numărul de mașini electrice noi înmatriculate în primele nouă luni ale anului 2024 a depășit deja totalul pentru întregul an 2023.

Peste 96.000 de vehicule electrice noi au fost înmatriculate în primele nouă luni ale anului, aproape 90% fiind înregistrate de întreprinderi și companii de leasing.

Auto5 a mai menționat că lansarea vehiculelor electrice în Belgia este determinată de vânzările de mașini de companie. Studiul arată că doar 10.000 de vehicule electrice au fost vândute persoanelor fizice, în prima jumătate a anului.