Într-o conferință de presă, ministrul Rovana Plumb a dat exemplu de noile taxe pe care proprietarii de autoturisme vor fi nevoiți să le plătească. Astfel, pentru un Golf din 2002, euro 3, diesel, taxa auto care se plătește în prezent este de 1.683 de euro, iar timbul de mediu va fi în valoare de 1.268 de euro. Pentru aceeași mașină, însă pe benzină, în prezent, se plătește o taxă auto de 628 de euro, iar timbul de mediu va fi de 898 de euro.
Cu ocazia calculului timbrului de mediu pot fi acordate reduceri suplimentare faţă de cota de reducere prevăzută în anexa nr. 3, în funcţie de abaterile de la situaţia standard a elementului/ elementelor care a/au stat la baza stabilirii cotei fixe, dacă persoana care solicită înmatricularea sau, după caz, prima transcriere a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al autovehiculului în cauză este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectivă de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. În acest caz, calculul timbrului de mediu se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevăzută în anexa nr. 6. Atunci când noua cotă de reducere este mai mare de 90%, se aplică cota de reducere de 90% (articolul 6, litera 6).
În formula actuală, aceasta nemulţumea producătorii auto, în condiţiile în care fixează, consideră aceştia, niveluri reduse pentru maşinile poluante. Ca urmare, în cea mai recentă ședință de guvern autoritățile au propus ca pentru achiziția de mașini puține poluante sau electrice să se acorde prime.
După şase săptămâni în care autorităţile au prezentat mai multe variante a noii taxe auto şi au fost discuţii lungi pe marginea formei acesteia, Guvernul ar putea aproba forma finală a Timbrului de mediu.
La începutul anului, Cabinetul Ponta vroia să modifice taxa auto printr-un proiect de lege, doar că pe ultima sută de metri Executivul a decis că noua formă de taxare ar trebui implementată printr-o Ordonanţă de Urgenţă.
În şedinţa Guvernului de săptămâna trecută, miniştri au discutat proiectul de OUG şi au amânat aprobarea lui pentru şedinţa din această săptămână. Astăzi, proiectul de act normativ pe află pe lista prioritară a şedinţei de guvern.
Mai multe despre forma finală a proiectului puteţi citi pe EVZ.ro
Care este ultima variantă a TIMBRULUI DE MEDIU
Forma finală a noului timbru de mediu instituie valori diferite în funcţie de tipul carburantului folosit, benzină sau motorină, pentru maşinile cu normă de poluare euro IV şi euro III, potrivit legii trimise în Parlament. Maşinile diesel din această grupă de poluare vor fi taxate mai mult decât cele pe benzină, potrivit proiectului legii, citat de Economica.net.
Sursa citată informează că forma finală a legii stabileşte, prin majorarea coeficienţilor, un nivel al timbrului de mediu mai mare decât cel în proiectul iniţial al Ministerului Mediului, pentru maşinile mai poluante-de la euro IV în jos. Valorile comunicate atunci pentru maşinile cu standardul euro V nu se schimbă, deci maşinile noi nu vor fi taxate în plus faţă de varianta din proiectul Ministerului Mediului.
Ieri, ministrul mediului, Rovana Plumb, a declarat, la Ploieşti, că 300.000 de proprietari de maşini au câştigat în instanţă restituirea taxei pe poluare, Administraţia Fondului pentru Mediu primind, în luna ianuarie, cereri de restituire în valoare totală de 19 milioane de lei, din care au fost achitaţi 14 milioane de lei