UPDATE
Pentru cele patru loturi ale tronsonului de autostradă Sebeș-Turda și-au manifestat interesul atât companii românești și cât companii din străinătate. În total, au fost depuse nu mai puțin de 43 de oferte.
Conform unui comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), pentru lotul 1 s-au depuse 9 oferte, pentru lotul 2 – 10 oferte, pentru lotul 3- 13 oferte, iar la lotul 4 – 11 oferte.
Pentru lotul 1, CNADNR a primit ofertele de la următoarele asocieri:
- Asocierea Corsan Corviam Construccion SA & SC Selina SRL & Louis Berger SAS & SC Road Consulting & Design Solutions SRL;
- Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;
- Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;
- Asocierea Max Boegl Romania Srl – Astaldi Spa – Astalrom SA;
- Asocierea OHL SA – TANCRAD SRL;
- Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;
- Impresa Pizzarotti & C SpA;
- Asocierea Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A.- Societatea de Constructii Napoca S.A – S.C. Imob Lux Construct SRL – SC Tel Drum SA – Impressa Ferrara S.N.C. Di Angela & Rossella Ferrara – SC Fincodrum SA – R.C.M. Costruzioni SRL – Schiavo & C. S.p. A – Eurocerad International SRL;
- JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.
Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri, iar valoarea a fost estimată, în anunțul de licitație, la 570 milioane de lei fără TVA.
Pentru lotul 2, au fost depuse oferte de următoarele asocieri:
- Asocierea Corsan Corviam Construccion SA & SC Selina SRL & Louis Berger SAS & SC Road Consulting & Design Solutions SRL;
- Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;
- Asocierea Astaldi Spa & Max Boegl Romania – Astalrom SA;
- Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;
- Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;
- Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;
- Asocierea Lena Engenharia E Contruções SA – Teloxim Con SRL- Consitrans SRL;
- Asocierea RCM Costruzioni SRL – SC Imob Lux Construct Srl – SC Consinit Srl – Societatea de Constructii Napoca SA – Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara- SC T Dancor RomConstruct Srl – SC Shelter Construct Srl – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International Srl;
- Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;
- JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.
Lotul 2 are o lungime 24,25 km, între km 17+000 – km 41+250, iar valoarea a fost estimată, în anunțul CNADNR, la 669,13 milioane de lei.
Pentru lotul 3, și-au manifestat interesul următorii constructori:
- Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL;
- Asocierea SC Hidroconstructia SA – Secol Spa – SC Secol Romania SRL;
- Asocierea FCC Construction SA & Lena Engenharia E Contruções SA;
- Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;
- Asocierea SC Tel Drum SA – SC ImobLux Construct SRL –Impresa Ferrara S.N.C. DI Angela & Rossella Ferrara – SC T Dancor Romconstruct SRL – RCM Costruzioni SRL- G.S. Edil Soc. Coop.- Schiavo & C.S.p.A.- SC Eurocerad International SRL;
- Asocierea PA&CO International SRL – CARENA SpA;
- Asocierea Max Boegl Romania Srl – Astaldi Spa – Astalrom SA;
- Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;
- Impresa Pizzarotti & C SpA;
- „Azvirt” LLC;
- SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH;
- Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;
- JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.
Lotul 3 are o lungime de 12,45 kilometri, între km 41+250 și km 53+700), iar contractul a fost estimat la 483,72 milioane de lei.
Pentru lotul 4, au depus oferte:
- Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;
- Asocierea Astaldi Spa – Max Boegl Romania – Astalrom SA;
- Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;
- Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL;
- Asocierea Teloxim Con Srl & SC Via Design SRL;
- Asocierea Lena Engenharia E Contruções SA – FCC Construction SA;
- SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH;
- Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;
- Asocierea Societatea de Constructii Napoca SA – SC Imob Lux Construct Srl – SC T Dancor RomConstruct Srl – SC Tel Drum SA – Impresa Ferrara S.N.C DI Angela & Rossella Ferrara- RCM Costruzioni SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International SRL;
- Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL;
- JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL.
Lotul 4 are o lungime de 16,300 kilometri, iar valoarea contractului a fost estimată la 532,48 milioane de lei.
Toate valorile au fost estimate de CNADNR în anunțul de licitație și nu conțin TVA. De regulă, valoarea finală a contractului/contractelor este mai mică decât estimarea făcută de CNADNR.
Pe 15 octombrie era termenul de depunere a ofertelor, după mai multe prelungiri. Cu doar câteva zile înainte de termenul-limită, CNADNR a anunțat, într-un comunicat de presă, că din cauza managementului defectuos din unele compartimente va prelungi din nou termenul.
Astfel, termenul de depunere a ofertelor pentru construcţia tronsonului de autostradă Sebeş – Turda a fost prelungit până pe 29 octombrie 2013, la ora 16:00.
În luna iulie, CNADNR a anunţat că organizează licitaţie deschisă pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş – Turda, loturile 1, 2, 3 şi 4, valoarea estimată a contractului, fără TVA, depăşind 2,481 miliarde de lei. Potrivit unui anunţ de participare, postat pe 20 iulie site-ul e-licitaţie.ro, obiectul contractului îl reprezenta proiectarea şi execuţia a 70 de kilometri de autostradă între Sebeş şi Turda, în judeţele Cluj şi Alba. Contractul se află sub incidenţa acordului privind contractele de achiziţii publice şi este împărţit pe loturi.Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA, depăşeşte 2,481 miliarde de lei, suma incluzând şi procentul de 10% pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute.
Pe loturi, sumele sunt împărţite astfel: lotul 1 (17 km – km 0+000 – km 17+000) – 570,28 milioane de lei, lotul 2 (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 669,13 milioane de lei, lotul 3 (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) – 483,72 milioane de lei şi lotul 4 (16,300 km – km 53+700 – km 70+000) – 532,48 milioane de lei. Contractul este finanţat din Fondul de Coeziune (85%), în cofinanţare cu bugetul de stat (15%). Procedura urma să fie tip licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire preţul cel mai scăzut.Ofertele sau a cererile de participare la licitaţie trebuiau depuse până pe 12 septembrie, ora 16.00.
Autostrada Sebeş-Turda va trebui finalizată până în 2016. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a declarat, în iunie, la Blaj, că în iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă şi că, până la sfârşitul anului, vor fi finalizate procedurile de licitaţie şi de atribuire.
‘În luna iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat. Suntem obligaţi să terminăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o băgăm pe alocarea financiară 2007 – 2013, pe facilitatea N+3. Deci, va trebui terminată până în 2016’, a explicat ministrul, pe 8 iunie.