Ziarele tipărite pierd tot mai mult teren în SUA. Veniturile lor cumulate din 2011 nu depăşesc venitul înregistrat de Google în acelaşi an, estimează "The Guardian".
The Guardian citează estimări ale Institutului "Poynter", care arată că ziarele au avut în 2011 venituri totale de 34 de miliarde de dolari, mai putin decât Google, care a înregistrat 37,9 miliarde de dolari.
Poznter a făcut estimările pe baza datelor Asociaţiei Ziarelor din America, potrivit caruia veniturile totale din publicitate ale ziarelor americane au scazut cu 7,3% anul trecut, comparativ cu 2010. Veniturile totale din publicitate au scazut, astfel, la 23,9 miliarde de dolari.
Totodată, cheltuielile cu publicitatea online le vor depăşi anul acesta pe cele din print, arată o analiză eMarketer publicată la începutul anului. Cheltuielile cu publicitatea în online au crescut deja cu 23% în 2011, ajungând la 32 miliarde de dolari, iar experții se așteaptă la aceeași creștere spectaculoasă și în 2012, care va duce la o valoare totală a acestei piete de 39,5 miliarde de dolari.
Această previziune lasă printul cu mult în urmă, pentru care se estimează în 2012 o valoare de 33,8 miliarde de dolari, mai puțin cu circa 3 miliarde decât în anul anterior.