”Cred că oamenii își doresc experiențe de brand, iar zilele marketingului de masă tradițional s-au cam terminat”, spune Ann Muhkerjee, director de marketing la Frito-Lays, parte a Pepsi.co, una dintre cele mai mari companii alimentare din lume. Companiile, în special cele care promovează branduri mari, nu se pot limita doar la campanii naționale care să includă doar reclame TV si panouri stradale. Ca să aibă succes trebuie să folosească mai multe platforme, iar acestea trebuie interconectate. ”Marketingul trebuie să-și facă loc în lumea multi-ecran în care trăim cu toții. Cum conectezi TV-ul, cu social-media, cu mobilul, cu aplicațiile mobile și cu outdoor-ul? Cum poți crea un dialog,  o conversație, prin intermediul acestora?”, se întreabă Muhkerjee.

 

Un exemplu sunt magazinele ”spontane”, despre care specialista consideră că oferă clienților ceva ”în care să se implice și să se joace”. Frito-Lay a deschis asemenea magazine în Times Square din New York cu scopul de promova un concurs de creație a aromelor pentru chipsuri, iar ideea pare să funcționeze. Există totuși și o capcană. Oamenii încearcă întotdeauna să simplifice lucrurile într-o formulă, însă asta nu este posibil. Fiecare brand trebuie să aibă propria sa strategie, pentru că brandurile sunt unice.

 

Cum realizează acest lucru la Frito-Lay, o companie care are un portofoliul uriaș de branduri renumite? ”Capacitatea noastră de a folosi mărimea companiei pentru a o face flexibilă este secretul. Transformăm această abilitate într-o chestiune locală. Un chip de cartofi este un chip de cartofi oriunde în lume, nu și aromele. Pe acestea le schimbăm și le inovăm tot timpul”, mai spune Muhkerjee, pentru Business Insider.