Un portofoliu mult mai mare de clienţi şi extinderea proiectelor în cât mai multe regiuni este şi ambiţia producătorul de software Zitec, o companie cu afaceri de 1,12 milioane de euro în 2011, care lucrează deja pentru clienţi din SUA, Grecia, Cipru, Canada, UK, Elveţia sau Egipt.
”Aproximativ 40% din cifra de afaceri Zitec provine din piaţa românească. Anul trecut, compania a lucrat cu aproape 50 de clienţi din România şi din străinătate“, spune Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec. Veniturile Zitec, care provin aproape integral din dezvoltarea de aplicaţii software personalizate, ar urma să crească în 2012 cu 25%, comparativ cu anul trecut.
În acest an, Zitec îşi va continua dezvoltarea pe piaţa autohtonă, ”mizând pe atragerea de clienţi de calibru, dar în acelaşi timp, va urmări activ şi creşterea portofoliului de parteneri din străinătate”, adaugă Lăpuşan.
În 2011, compania a dezvoltat modelul de business de incubator tehnologic investind 50.000 de euro în start-up-ul american Zipongo, proiect susținut de investitori de calibru precum Founder Collective, doctorul Neal Baer, producător al serialului ER şi Peter Dolan, fost CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers Squibb.
Proiectul este menit să ajute oamenii care îşi doresc un stil de viaţă echilibrat să descopere şi să cumpere mâncare sănătoasă. Acesta cuprinde două aplicaţii online: Zipongo Healthy Deals şi Zipongo zLife, precum şi variantele lor pentru telefoane mobile, disponibile atât pentru Android, cât şi pentru iPhone.
În 2011, Zipongo şi-a concentrat atenţia pe sprijinirea consumatorilor pentru a căuta şi consuma produse alimentare sănătoase, prin intermediul ofertelor tip discount, de a rămâne loiali şi de a promova un stil de viaţă sănătos. Cupoanele Zipongo au fost pentru prima dată lansate în cadrul lanţului de magazine Andronico’s din regiunea San Francisco, Silicon Valley, iar unele dintre rezultate au fost cu adevărat extraordinare: statisticile din 2011 arată că peste 80% dintre utilizatorii Zipongo au revenit pe site, fiind cea mai mare rată de retenție din industrie, comparativ cu un procent cuprins între 5 şi 10, cât înregistrează alte site-uri de reduceri.
“Ne vom dubla investitia în Zipongo în primele luni ale acestui an. Planul de business pentru 2012 prevede extinderea ofertelor de discount și a planurilor de diete sănătoase în alte reţele de retail și centre de sănătate din SUA. De asemenea, vom continua dezvoltarea a încă două module ale aplicaţiei, ce oferă planuri personalizate de dietă şi sport”, susține Lăpuşan.
Compania a încheiat 2011 cu o echipă de 42 de angajaţi, faţă de 34 la finele lui 2010, şi căută colegi pentru posturi de Software Engineer, Quality Assurance Engineer şi Graphic Designer.
Alte proiecte pe care Zitec va miza în continuare sunt HotelPeeps.com şi Zidox. HotelPeeps, care cuprinde o aplicație Facebook și o soluție online de rezervări hoteliere a absorbit în 2011 o investiție de 60.000 de euro. Pentru dezvoltarea celui de-al doilea proiect propriu, Zidox, soluţie de gestionare a timesheeturilor, project/HR management şi chestionare HR360 au fost investiţi aproximativ 25.000 de euro.
Dincolo de investiţiile programate pentru Zipongo, CEO-ul Zitec afirmă că în 2012 va continua susţinerea proiectelor proprii HotelPeeps şi Zidox, dar are în plan şi lansarea de noi proiecte.