Ziua, angajat de multinaţională, noaptea, pe scenă

Competiţia dintre companii se mută din birouri în club, unde corporatiştii se pot duela prin etalarea talentelor muzicale. Scopul unic este, fireşte, relaxarea, de care profită cu toţii. Stresul cotidian, slujba, criza economică, ratele la bancă sau problemele de acasă sunt doar câteva dintre lucrurile care le ocupă tot timpul angajaţilor coporatişti. Momentele de relaxare devin tot mai rare şi se rezumă la o ieşire într-un bar sau într-un club cu prietenii sau cu colegii. A

Competiţia dintre companii se mută din birouri în club, unde corporatiştii se pot duela prin etalarea talentelor muzicale. Scopul unic este, fireşte, relaxarea, de care profită cu toţii.

Stresul cotidian, slujba, criza economică, ratele la bancă sau problemele de acasă sunt doar câteva dintre lucrurile care le ocupă tot timpul angajaţilor coporatişti. Momentele de relaxare devin tot mai rare şi se rezumă la o ieşire într-un bar sau într-un club cu prietenii sau cu colegii. Aşa i-a venit lui Sorin Urzică, patronul Music Club din Bucureşti, ideea de a face, în parteneriat cu Jack Daniel‘s, un concurs de muzică pentru amatori, sprijinit de profesionişti. Mai exact, cu amatorii care reuşesc să adune câţiva prieteni într-o trupă şi să îşi reprezinte compania în competiţie. 

„Ideea o am de aproape doi ani şi a plecat de la pasiunea pentru muzică a celor care au cântat în copilărie sau în tinereţe la un instrument“, spune Sorin Urzică. Pentru toţi cei care au cântat mai mult sau mai puţin profesionist, urcarea pe scenă a rămas o nostalgie greu de echivalat cu o altă pasiune, iar posibilitatea recreării acelor momente poate fi o metodă excelentă de relaxare şi reîncărcare a bateriilor. „Pe lângă satisfacerea unei nevoi spirituale, urcarea pe o scenă adevărată este însoţită de un nivel foarte mare de adrenalină, de suspansul intrării într-o lume complet diferită de cea cotidiană“, spune Urzică, care adaugă că, în cadrul multor petreceri private de companii, invitaţii îşi etalează calităţile vocale pe scena clubului.

Repetiţii cu profesionişti

Jack Daniel‘s Music Club Awards este programat să aibă loc pe data de 30 iunie. Până acum, la doar câteva săptămâni de la publicarea anunţului, în concurs s-au înscris deja cinci echipe (reprezentând, printre altele, compania KPMG şi Asociaţia Erudio), iar alte trei echipe aşteaptă să se decidă asupra numelui cu care se vor înscrie (fiind vorba de prieteni angajaţi la companii diferite şi reuniţi în aceeaşi trupă.) „Sala şi scena permit fără probleme  desfăşurarea a zece trupe, cu una sau două piese cântate într-o seară. Dacă vor fi mai multe, vom extinde competiţia pe mai multe zile“, spune patronul Music Club. Echipele pot cânta maximum două piese, preferabil o compoziţie proprie (dacă există) şi un cover. „Tuturor le punem la dispoziţie spaţiu şi instrumente pentru repetiţiile săptămânale alături de profesionişti care să îi înveţe cum se cântă pe o scenă adevărată“, adaugă Urzică.

Vor exista, evident, şi premii, principalul fiind un set complet de instrumente pentru trupă, în valoare de 2.500-3.000 de euro, dar se vor acorda şi premii pentru popularitate, pentru cea mai bună atitudine pe scenă şi pentru cea mai bună costumaţie. „Câştigătorii vor avea şi ocazia să cânte în deschiderea uneia dintre formaţiile noastre, într-o vineri sau sâmbătă, iar astfel vor vedea şi reacţia unui public mult mai exigent decât prietenii lor veniţi în seara concursului“, spune organizatorul, care speră că în acest fel ar putea chiar descoperi trupe de calitate foarte bună. Evenimentul este asemănător cu Cupa Presei la Cântat (una dintre ediţii fiind ţinută chiar la Music Club), însă Jack Daniel‘s Corporate Challenge se adresează tuturor companiilor, nu doar unui anumit sector.

Capitala, oraş cosmopolit

„Din fericire, criza nu ne-a afectat foarte mult în ceea ce priveşte numărul de clienţi. Au rămas la fel de mulţi, deşi consumă mai puţin“, spune Sorin Urzică, care arată că puburile sau cluburile care şi-au făcut un brand şi îşi păstrează acelaşi nivel de calitate au în continuare succes.  „Un brand se construieşte cu curaj şi cu răbdare, dar odată recunoscut, îţi permite să rezişti şi în perioade de criză“, arată patronul localului cu o vechime de şapte ani.

O parte pozitivă a crizei, identificată de organizatorul concursului, este renunţarea trupelor de profesionişti la onorariile imense de acum doi-trei ani. „Mai mult, acum au timp suficient să se întoarcă în studio şi să se ocupe de compoziţie, lucru neglijat puternic în perioada în care banii curgeau fără probleme“, spune Urzică. Iar din această situaţie vor avea de câştigat şi ascultătorii, care aşteaptă tot timpul melodii noi şi de calitate.

„Bucureştiul este un oraş cosmopolit, oamenilor le place să iasă şi să simtă că fac parte dintr-un anumit grup, diferit de cel de la slujbă“, spune Urzică, explicând astfel şi numărul tot mai mare de oameni prezenţi la concerte şi în teatre, spre deosebire de cei de pe stadioane.