Ziua când vin deciziile cu pensiile recalculate. Anunț de la Casa de Pensii pentru pensionarii care nu sunt acasă

pensii, pilon II

Șeful Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), Daniel Baciu, a dat detalii despre distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor. Ce se întâmplă dacă pensionarul nu este acasă?

Șeful Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), Daniel Baciu, a oferit detalii importante despre procesul de recalculare a pensiilor din România. El a explicat cum se va desfășura distribuirea deciziilor de recalculare către pensionari și ce se întâmplă în cazul în care destinatarii nu sunt acasă la momentul livrării.

CNPP: Mai e un pas până la distribuția deciziilor de recalculare

Pentru a demara operaționalizarea distribuției deciziilor de recalculare, este necesară adoptarea unui act normativ, cel mai probabil sub forma unei ordonanțe de urgență. Acest act urmează să fie promovat în ședința de Guvern de săptămâna viitoare. Daniel Baciu a subliniat că, deși inițial s-a crezut că este un proces simplu, distribuția deciziilor implică numeroase detalii logistice și administrative, potrivit Digi24.

Compania Națională Poșta Română va fi responsabilă de întregul proces de expediere a deciziilor de recalculare. Acestea nu vor fi trimise prin poșta obișnuită, ci vor fi înmânate personal destinatarilor. Fiecare plic va avea o confirmare de primire, ceea ce asigură confidențialitatea și siguranța documentelor. Confirmarea de primire este tipărită direct pe plic, iar Poșta Română va gestiona și procesul de tipărire, a precizat șeful CNPP.

În contextul logistic, Baciu a menționat că distribuția va implica expedierea a aproape 5 milioane de plicuri, transportate prin câteva TIR-uri. După aprobarea și publicarea actului normativ în Monitorul Oficial, deciziile vor fi tipărite și trimise către Poșta Română, care le va distribui personal pensionarilor.

SURSA FOTO: Facebook, Daniel Baciu

Ce se întâmplă dacă pensionarii nu sunt acasă?

În situația în care destinatarii nu se află la domiciliu în momentul livrării, plicul va fi dus la oficiul poștal. Acesta va rămâne acolo pentru o perioadă determinată, timp în care destinatarii pot veni să îl ridice. Dacă plicul nu este ridicat în această perioadă, acesta va fi returnat la Casa Teritorială de Pensii.

„Există o procedură clară prevăzută de Poșta Română, o perioadă plicul stă la Oficiul Poștal, are timp sa vină să îl ridice, ulterior se întoarce la Casa Teritorială de Pensii, de unde pensionarii își pot ridica plicul în care sunt informațiile privind recalcularea pensiei”, a declarat șeful CNPP, mai transmite sursa citată.

Daniel Baciu a menționat că distribuția deciziilor de recalculare este în grafic, dar există anumite elemente de noutate care trebuie gestionate. Obiectivul este ca, până la 1 septembrie, toate deciziile să fie în posesia pensionarilor. Astfel, CNPP și Poșta Română trebuie să colaboreze eficient pentru a asigura livrarea la timp a documentelor.

Singurul risc identificat de Baciu este legat de absența pensionarilor de la domiciliu în momentul livrării plicurilor. Procedura prevăzută de Poșta Română asigură, însă, că seniorii vor avea suficiente oportunități de a-și ridica documentele fie de la oficiul poștal, fie de la Casa Teritorială de Pensii.