Antreprenorii și companiile din România și-au îndreptat din ce în ce mai serios atenția spre Blockchain în ultima perioadă, mai ales după ce peste 5.6 miliarde de dolari au fost investiți în startup-uri bazate pe criptomonede în anul 2017. De altfel, primul ICO românesc a fost finalizat cu succes, consemnând astfel instalarea țării noastre în acest sector tehnologic care promite să revoluționeze lumea.
Vasile Burcin, antreprenorul vizionar care a lansat încă din anul 2014 Mobzoid – aplicația publicitară bazată pe o microeconomie internă, se pregătește să lanseze un nou ICO românesc: ZoidCoin.
Ce este un ICO? ‘Initial Coin Offering ‘ este înlocuitorul Blockchain-ului pentru clasicului IPO – ‘Initial Public Offering’.
Migrarea către Blockchain, un mare plus de transparență și de securitate
Fondatorul proiectului Mobzoid, care folosește în prezent o monedă virtuală centralizată, dorește scalarea afacerii și totodată implementarea tehnologiei Blockchain:
„La vremea lansării ne-am propus să testăm practic răspunsul companiilor și cel al utilizatorilor față de conceptul de monedă digitală. Plecând de la o economie de tip network marketing, am dezvoltat un produs inteligent, care este pe placul ambelor părți și care a progresat de la an la an, însă am realizat că cea mai bună soluție de viitor este Blockchain-ul,” ne-a spus Vasile Burcin.
„Folosirea tehnologiei Blockchain ne oferă posibilitatea de a implementa o monedă descentralizată, în cazul nostru ZoidCoin, ceea ce se traduce prin transparență absolută și totodată printr-un grad de securitate infailibil, întrucât Blockchain-ul se bucură de un grad de securitate nativă de netrecut.”
Ce cunoaștem despre istoria noului ICO românesc ZoidCoin
Mobzoid este aplicație inedită care le permite advertiserilor să-și răsplătească publicul țintă, oferindu-le utilizatorilor monede virtuale ce pot fi folosite pentru a revendica diverse oferte sau pentru a-și achiziționa anumite produse sau servicii plătind prin intermediul microeconomiei create. Practic, fiecare dintre cei aproximativ 40.000 de utilizatori care și-au instalat deja aplicația pe telefonul mobil, are posibilitatea de a fi recompensat de fiecare dată când își folosește smartphone-ul.
Principiul de funcționare este unul cât se poate de simplu: Advertiserul plătește pentru ca anunțurile și ofertele sale speciale să fie înaintate către grupul de interes targetat, iar utilizatorilor Mobzoid care se încadrează în tiparul stabilit urmează să li se afișeze acele reclame atunci când primesc un SMS sau un apel telefonic.
În același timp, publicul țintă este răsplătit cu un număr de monede Mobcoins, care poate fi folosit pentru a bea o cafea într-o locație parteneră, pentru a crea un abonament la o sală de fitness cu reducere de preț sau pentru a achiziționa diverse produse de pe magazinul online bilsho.com, care nu reprezintă altceva decât un marketplace pentru companiile partenere.
De altfel, bilsho.com urmează să devină unul dintre primii jucători din industria continentală de e-Commerce care le va permite clienților să achiziționeze orice fel de produs plătind prin intermediul unei cripto valute, lucru care se va realiza odată cu lansare criptomonedei ZoidCoin.
Blockchain, o reală amenințare pentru Facebook?
Mai mulți jurnaliști din sfera criptomonedelor au semnalat faptul că Facebook a interzis recent orice tip de publicitate care are legătură cu Blockchain-ul, spunând totodată că motivul din spatele acestei decizii ar putea fi reprezentat de potențialul imens al acestei tehnologii, care ar putea da naștere unor proiecte ce ar putea detrona gigantul din social media în viitorul nu foarte îndepărtat.
Vasile Burcin a scos în evidență faptul că mai există încă o problemă cu care Facebook și multe alte mari platforme de digital advertising se vor confrunta în acest an: este vorba despre noile legi europene care vor fi puse în aplicare în primăvara acestui an, care includ amenzi care se pot ridica până la ordinul zecilor de milioane de euro.
Fondatorul Mobzoid a avut în vedere schimbările din regulament UE privind protecția datelor personale (GDPR), care urmează să fie puse în aplicare din 25 mai 2018, odată cu realizarea planului de atac al ZoidCoin – soluție care permite targetarea utilizatorilor într-o manieră neinvazivă și sigură, depășind astfel din start obstacolele cu care foarte multe companii de top se vor confrunta în viitorul apropiat.
Cei interesați de ICO-ul românesc care urmează să fie lansat în curând pot fi notificați în timp real cu privire la ultimele noutăți intrând în grupul de Telegram dedicat ICO-ului ZoidCoin: https://t.me/zoidcoin.