În calitate de Organism Intermediar pentru Transport, MT a transmis Comisiei Europene, pe 28 noiembrie, proiectul major „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”. Acesta este al paisprezecelea proiect major transmis de Organismul Intermediar la Comisia Europeană totalizând aproximativ opt miliarde de euro, din care fonduri de la UE de aproximativ 4,6 miliarde de euro.
De asemenea, Organismul Intermediar, împreună cu beneficiarul Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR), pregăteşte transmiterea la CE a proiectului major „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, în valoare totală de aproximativ 554 de milioane de euro.
„Acest proiect, împreună cu proiectele majore deja transmise la CE, va conduce ca Ministerul Transporturilor – Organismul Intermediar de Transport să fie în măsură să acopere în integralitate alocarea de fonduri europene nerambursabile din POIM 2014-2020, prin proiecte transmise la Comisia Europeană”, se menţionează în comunicatul ministerului.
Ministerul Transporturilor a anunţat totodată joi că a transmis la Comisia Europeană proiectul privind realizarea infrastructurii de centură a Municipiului Bucureşti, care va costa 7,3 miliarde de lei şi va fi funcţională în anul 2024. Din valoarea totală, 5,8 miliarde de lei reprezintă finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
„Obiectivul general al contractului de finanţare ‘Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti’ îl constituie dezvoltarea zonei orbitale a Municipiului Bucureşti, prin construcţia unei autostrăzi orbitale în sudul Bucureştiului şi modernizarea centurii existente, asigurându-se astfel o interconectivitate adecvată între autostrăzile şi drumurile naţionale radiale aferente Bucureştiului. De asemenea, condiţiile de trafic din jurul Capitalei vor fi îmbunătăţite, iar traficul de tranzit din zona urbană va fi eliminat, îmbunătăţindu-se astfel condiţiile de viaţă ale populaţiei din zona de proiect. Implementarea proiectului va conduce la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE”, se arată în comunicat.
Practic, se vor construi 92 de kilometri noi de drum naţional şi autostradă, 56 de poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 de intersecţii, 5 noduri rutiere, un punct de întoarcere, un centru de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin şi de întreţinere şi un spaţiu pentru servicii.
Perioada de implementare a proiectului este de 120 de luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023.