Dacă în primele malluri din ţară, componenta de divertisment şi restaurante ocupa 10% din suprafaţa disponibilă, astăzi aceste elemente au 30% din suprafaţa centrelor comerciale, susţine acesta.
„Rentabilitatea zonelor de divertisment este mică şi rar pot funcţiona de sine stătător. Mallurile vor avea nevoie, în continuare, de hipermarketuri şi retaileri de îmbrăcăminte puternici care să funcţioneze ca ancore. Aceştia inovează la rândul lor. Cred că ponderea zonelor de divertisment poate ajunge spre 40-50%. Peste acest nivel e greu de susţinut economic“, a declarat şeful diviziei imobiliare locale a grupului francez Auchan.
El consideră că investiţia într-un mall din România ar trebui să se amortizeze în zece ani.
Astăzi, performanţele centrelor comerciale sunt determinate de accentul pus pe zonele de agrement. „Un cinema are un return on investment (indicator prin care se măsoară rentabilitatea investiţiilor – n.r.) de 30 de ani“, mai spune Diaconu.
Un studiu realizat anul trecut de CBRE arată că doi din trei consumatori care merg la restaurant într-un centru comercial fac şi alte cumpărături decât îşi stabiliseră iniţial. „În România, cinematograful este un punct care determină succesul sau insuccesul unui centru comercial. Alături de cinema vine şi zona de restaurante, iar împreună duc la o creştere a timpului petrecut în centrul comercial“, spune Laura Dumea-Bencze, Head of Research în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.