Zoom concediază 1.300 de angajaţi. Compania americană va reduce drastic și compensaţia CEO-ului

Sursă: Dreamstime

Zoom a anunțat recent că va concedia 1.300 de angajaţi, respectiv 15% din personalul său. Totodată, compania americană de tehnologie și comunicații a transmis și că va reduce drastic compensaţia CEO-ului.

Zoom concediază 1.300 de angajaţi. Compania americană va reduce drastic și compensaţia CEO-ului

Directorul executiv Eric Yuan a transmis marţi, 7 februarie, că şi-a redus salariul şi a renunţat la bonus, alăturându-se altor lideri corporativi din domeniul finanţelor şi tehnologiei care acceptă o reducere a salariului în acest an.

Salariul său a fost de puţin peste 300.000 de dolari pentru anul fiscal încheiat la 31 ianuarie 2022 şi aproximativ 13.000 de dolari ca parte a unui plan de bonus, conform informațiilor transmise de wsj.com

Zoom a crescut rapid în timpul pandemiei de Covid-19

Zoom a crescut rapid în timpul pandemiei de Covid-19, când companiile şi consumatorii au apelat la software-ul său de videoconferinţe. Această creştere s-a diminuat în ultimele trimestre, deoarece companiile au chemat angajaţii înapoi la birouri.

Yuan a spus că dimensiunea companiei s-a triplat în doi ani. La 31 ianuarie 2022, compania avea aproape 6.800 de angajaţi, în creştere faţă de aproximativ 2.500 de angajaţi în aceeaşi perioadă a anului 2020.

„Nu ne-am luat atât de mult timp pe cât ar fi trebuit pentru a analiza amănunţit echipele sau pentru a evalua dacă creştem sustenabil. Sunt responsabil pentru aceste greşeli”, a transmit Eric Yuan într-un mesaj către angajaţi.

Amazon și Salesforce au anunțat la rândul lor reduceri de personal

Amazon și Salesforce se numără printre celelalte mari companii care au anunțat reduceri importante de personal, spunând că boom-ul de afaceri pe care l-au înregistrat în timpul pandemiei se încheie.

Peste 300 de firme de tehnologie au concediat aproape 100.000 de angajați la nivel global de la începutul anului, potrivit layoffs.fyi, care urmărește astfel de anunțuri.

Zoom s-a confruntat în special cu provocări pe măsură ce firmele tehnologice rivale își îmbunătățesc ofertele video.

Veniturile firmei s-au mai mult decât triplat în 2020 și au crescut cu aproximativ 55% în 2021. Dar anul trecut, câștigurile au încetinit la o singură cifră și profiturile sale au scăzut brusc.

Acțiunile companiei s-au prăbușit cu peste 80% de la vârful atins în 2020.

„Nesiguranța economiei globale și efectul acesteia asupra clienților noștri înseamnă că trebuie să aruncăm o privire dificilă – dar importantă – spre interiorul nostru pentru a ne reseta, astfel încât să putem face față mediului economic, să oferim clienților noștri și să realizăm viziunea pe termen lung a Zoom”, a mai spus Yuan.