Inițiativa a fost clasificată de către Beijing drept una ”politică” și ”electorală”. ”Este ceva tipic pentru SUA de a muta atenția asupra Chinei și a companiilor noastre atunci când au alegeri”, declară Shen Danyang, purtător de cuvât al Ministerului Comerțului, citat de China Daily. În sprijinul afirmațiilor acestuia vine și declarația unui alt purtător de cuvânt, cel al Ministerului Afacerilor Externe, care a declarat că ”investițiile chineze în Statele Unite ajută la creșterea economică a țării și a numărului de locuri de muncă”, adăugând faptul că speră ca ”SUA să nu politizeze chestiunile legate de schimburi economice”.
”Mișcarea aceasta este justificată mai mult politic decât economic”, conchid oficialii chinezi.
Huawei este al doilea cel mai mare producător de telefoane mobile la nivel mondial și în ultimii ani a dus o politică de expansiune foarte agresivă. Anul trecut, vânzările în străinătate au crescut cu 33,8% față de anul anterior ajungând la 120,4 miliarde de yuan (19 miliarde de dolari). Acestea reprezintă 65% din veniturile totale ale companiei. Vânzările Huawei în China au crescut anul trecut doar cu 9,7%. Chiar și așa, compania a întâmpinat frecvent obstacole în încercarea de a se extinde în Statele Unite.
Prezența internațională a fost un motor important și în creșterea ZTE. În prima jumătate a acestui an, vânzările în străinătate au însumat 20,8 miliarde de yuan, echivalentul a 55,7% din totalul vânzărilor companiei.