Dintre acuzaţiile aduse, cele mai grave au fost acuzaţia că Facebook le permite terţilor să acceseze datele personale ale utilizatorilor, fără a cere permisiunea celor din urmă, faptul că a schimbat de mai multe ori practicile şi principiile securităţii contului fără a-i informa în prealabil pe utilizatori şi de asemenea, acuzaţia că Facebook a susţinut că există un program care securizează aplicaţiile, lucru care s-a dovedit a fi neadevărat, scrie Mashable.
La ce înţelegere au ajuns cele două părţi
Ajunse în faţa instanţei, cele două părţi au semnat o înţelegere prin care Facebook se angajează să clarifice problema problema securităţii şi să anunţe şi să consulte utilizatorii cu privire la oriceimplementări ale serviciului. Facebook s-a angajat, de asemenea, să permită efectuarea regulată a unui audit de securitate.
Facebook se angajează, mai precis, să clarifice termenii şi condiţiile, îndepărtând ambiguităţile, să consulte utilizatorii înainte de a modifica principiile de securitate, să împiedice accesarea unui profil dezactivat de mai bine de 30 de zile, să informeze coerent atunci când apar produse şi servicii noi.
Interesant este faptul că Facebook s-a angajat, de asemenea, să accepte efectuare unui audit de securitate în maxim 180 de zile şi din doi în doi ani, timp de 20 de ani.
Nu demult, Zuckerberg publica pe pagina personală un scurt text în care recunoştea că Facebook "a făcut câteva greşeli la nivel de securitate", mişcare ce a stârnit reacţii pozitive din partea Comisiei Federale a Comerţului.
Tot în acest sens, Zuckerberg a mai hotărât să deschidă două funcţii noi în top managementul companiei: cea de Chief Privacy Officer Policy,care va fi ocupată de Erin Egan şi cea de Chief Privacy Officer Products, ocupată de Michael Richter.
"Cea mai mare temere a lui Mark Zuckerberg este lipsa de inovaţie"
Aflată la conferinţa IGNITION, Sheryl Sandberg, membră a boardului executiv Facebook, a fost întrebată care este cea mai mare temere a lui Zuckerberg. "Cea mai mare temere a lui Mark Zuckerberg este lipsa de inovaţie", a răspuns aceasta.
Ca să motiveze răspunsul, Sandberg a adăugat că teama lui Zuckerberg este alimentată de problema inovaţiei: Facebook se confruntă cu resurse insuficiente în raport cu mărimea companiei. "Google are de două ori mai multe oferte de job-uri, decât numărul total al angajaţilor noştri". Acest lucru înseamnă că Facebook trebuie să se concentreze să lanseze mai puţine produse, însă mai puternice decât cele lansate de Google, a adăugat Sandberg. "Strategia noastră la nivel de produse este diferită de strategia companiei Google atât cât ne stă în putinţă, ţinând cont că vorbim despre două companii tech".
Cea de-a doua provocare cu care confruntă Zuckerberg ţine tot de inovaţie: Facebook trebuie să inoveze, însă trebuie să facă acest lucru fără a încălca securitatea datelor, mai ales că ultimele derapaje au fost deja "taxate" de Comisia Federală a Comerţului.